ایران پرسمان
کاخ سفید برای برقراری آتش بس در شمال سوریه عجله ندارد
جمعه 26 مهر 1398 - 19:50:19
ایران پرسمان - کاخ سفید برای برقراری آتش بس در شمال سوریه عجله ندارد
٣٢٦
٠
باشگاه خبرنگاران / علیرغم توافق روز گذشته مقامات ترکیه و آمریکا برای آتش بس در شمال سوریه، سخنگوی کاخ سفید دستیابی به آن را زمان بر دانست.
گریشام در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز در پاسخ به این سوال که علیرغم توافق آتش بس درگیری‌ها در منطقه ادامه دارد گفت هیئت آمریکایی در مورد آتش بس موفق بوده، اما این مسئله زمان خواهد برد .پنس گفت: تمام عملیات نظامی ترکیه در سوریه پس از عقب نشینی کامل کُرد‌ها متوقف می‌شود.
روز گذشته بیشتر رسانه‌ها از توافق آمریکا و ترکیه برای آتش بس در سوریه خبر داده بودند. مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا که به همراه مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور به آنکارا رفته بود، پس از دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: در مورد آتش بس در شمال سوریه با ترکیه توافق کردیم.
این در حالی است که مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه از تعلیق حمله کشورش به سوریه سخن گفت و توقف کامل این عملیات را رد کرد. وی گفت گفت: پذیرفتیم که عملیات خود را در سوریه تعلیق کنیم؛ اما آن را به طور کامل متوقف نخواهیم کرد.
امروز نیز رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، تاکید کرد عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه همچنان ادامه می‌یابد. او با اشاره به توافق برقراری آتش‌بس در شمال سوریه گفت: نیرو‌های ترکیه هنوز از منطقه عملیات چشمه صلح خارج نمی‌شوند. هم‌اکنون مهلت 120 ساعته در حال سپری است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/61915/کاخ-سفید-برای-برقراری-آتش-بس-در-شمال-سوریه-عجله-ندارد
بستن   چاپ