ایران پرسمان
ارفاق آلمان به ترکیه چه بود؟
یکشنبه 28 مهر 1398 - 12:28:00 AM
ایران پرسمان - ارفاق آلمان به ترکیه
٣٢٩
٠
ایرنا / وزارت اقتصاد آلمان گفت که توقف فروش سلاح به ترکیه فقط شامل تسلیحاتی می‌شود که می‌تواند در عملیات آنکارا در شمال شرق سوریه به کار رود.
به گزارش شبکه دویچه‌وله، وزارت اقتصاد آلمان روز شنبه در توضیح اظهارات آنگلا مرکل صدراعظم این کشور درباره توقف فروش سلاح به ترکیه گفت که این تحریم فقط شامل تسلیحاتی است که می‌تواند در عملیات نظامی آنکارا در شمال شرق سوریه استفاده شود.
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز پنجشنبه در سخنرانی خود در پارلمان این کشور ضمن درخواست از ترکیه برای پایان دادن به عملیات نظامی خود در شمال شرق سوریه، اعلام کرد که برلین در شرایط کنونی "هیچ سلاحی به آنکارا نمی‌فروشد."
وی افزود: این عملیات، یک مساله انسانی است که تاثیرات ژئوپلیتیک بزرگی در بردارد، از اینرو آلمان تحت شرایط کنونی هیچ سلاحی به ترکیه تحویل نمی دهد.
صدراعظم آلمان پیشتر در تماسی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه بر لزوم توقف هر چه سریعتر حمله نظامی این کشور به سوریه موسوم به «چشمه صلح» تاکید کرد.
وزارت اقتصاد آلمان این مطلب را در پاسخ به درخواست یکی از احزاب پارلمان برای توضیح پیرامون اظهارات مرکل منتشر کرد.
هایکو ماس وزیر خارجه آلمان نیز هفته گذشته گفته بود برلین با توجه به عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه صادرات سلاح و تمامی تجهیزات نظامی را که امکان دارد آنکارا از آن در حمله به این منطقه استفاده کند، متوقف می کند.
عملیات نظامی ترکیه در سوریه انتقاد شدید مقام های اروپایی را علیه آنکارا به دنبال داشته است و شماری از اعضای اتحادیه اروپا نیز این کشور را تحریم تسلیحاتی کرده اند.
در پاسخ به این اقدامات، اردوغان تهدید کرده است که اگر اتحادیه اروپا حمله ترکیه به شمال شرق سوریه را اشغالگری توصیف کند، آنکارا «دروازه‌ها را باز کرده و سه میلیون و 600 آواره را به اروپا می‌فرستد.»
اتحادیه اروپا در سال 2016 میلادی طی توافقی با آنکارا پذیرفت که برای جلوگیری از ورود موج مهاجران به اروپا، کمک‌هایی در اختیار ترکیه قرار دهد. اما ترکیه می‌گوید که ارائه این کمک‌های مالی کُند بوده و بخش ناچیزی از 40 میلیاردی را که صرف کرده، از اروپا دریافت کرده است.
رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه 17 مهر از آغاز عملیات نظامی جدید ارتش این کشور در شمال شرق سوریه خبر داد؛ اقدامی که با واکنش تند بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای عربی و غربی رو به رو شده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/62121/ارفاق-آلمان-به-ترکیه-چه-بود؟
بستن   چاپ