ایران پرسمان
نقل قول انتخاباتی جواد امام از رئیس دولت اصلاحات
يکشنبه 28 مهر 1398 - 11:12:31
ایران پرسمان - نقل قول انتخاباتی جواد امام از رئیس دولت اصلاحات
٥٦
٠
برنا /فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: خاتمی گفت، شرکت در انتخابات لزوما ارائه لیست نیست.
«جواد امام»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مدیرعامل بنیاد باران درباره برنامه‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان و رایزنی با شورای نگهبان به برنا گفت: خاتمی عبارت صددرصدی را به هیچ عنوان بیان نکرده است. خاتمی گفت که ما در انتخابات شرکت می‌کنیم اما شرکت در انتخابات لزوما دادن لیست نیست. بنابراین در جاهایی می‌توانیم لیست ارائه دهیم که کاندیدا داشته باشیم. اگر قرار باشد کاندیداهای ما زیر تیغ استصواب قرار بگیرند و رد صلاحیت شوند و ما کاندیدایی نداشته باشیم، عملا ارائه لیست میسر نخواهد بود.
او در پاسخ به این سوال که آیا این گفته خاتمی به نوعی مشروط شدن حضور در انتخابات است، بیان کرد: خیر بدین معنا نیست. کاندیداهای ما حضور پیدا خواهند کرد و این بستگی به شرایط برگزار کنندگان در انتخابات دارد که تا چه میزانی، کاندیداهای اصلاح‌طلب را بخواهند تائید صلاحیت کنند.
اسن فعال سیاسی اصلاح طلب درباره میانداری یک فرد از میان اصلاح‌طلبان برای رایزنی با شورای نگهبان مثل عارف، بیان کرد: به هر حال یکی از وظایف شورای عالی سیاستگذاری، تعامل با برگزارکنندگان انتخابات و شورای نگهبان و هیات‌های نظارتی است و یقینا این موضوع را به فال نیک می‌گیریم. اگر شورای نگهبان این بستر را فراهم کند یقینا اصلاح‌طلبان از این رایزنی‌ها استقبال می‌کنند. گفتگو و تعامل شعار اصلاح‌طلبان است و از آن فرار نمی‌کنند. ایرادی ندارد فردی مثل عارف باشد به هر حال این موضوع باید، رسمیت داشته باشد و شورای نگهبان نیز این موضوع که رابطی باشد، را بپذیرد.
او ادامه داد: در حال حاضر شورای نگهبان باید از عارف به صورت رسمی دعوت کند و او نیز یقینا از این موضوع استقبال خواهد کرد.
جواد امام در این باره که شورای نگهبان از احزاب اصلاح‌طلب برای گفتگو دعوت کرده است یا خیر، نیز بیان کرد: در مورد بحث ائتلاف تصمیمی گرفته نشده است. درباره اصولگرایان گفتگو نخواهیم کرد بلکه درباره اصلاح‌طلبان می‌خواهیم گفتگو داشته باشیم. برای ورود به عرصه انتخابات برای اصلاح‌طلبان، هرچه حاکمیت، فضا را بازتر کند همه به ویژه اصلاح‌طلبان، بیشتر استقبال خواهند کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/62185/نقل-قول-انتخاباتی-جواد-امام-از-رئیس-دولت-اصلاحات
بستن   چاپ