ایران پرسمان
«می‌خواستم فرشته باشم» داستانی درباره هویت یک دختر نوجوان
يکشنبه 28 مهر 1398 - 13:34:06
ایران پرسمان - «می‌خواستم فرشته باشم» داستانی درباره هویت یک دختر نوجوان
٢٢
٠
خبرگزاری کتاب ایران / این رمان، شرح جست‌وجوهای دختری نوجوان است برای یافتن هویت، پیشینه و امید. او یک مهاجر است؛ دختری ایتالیایی در سرزمین استرالیا که می‌کوشد در این جغرافیای بیگانه و زیبا هم به تعریفی از اصلیت خود برسد و هم در میان این آدمیان غریبه، عشق را پیدا کند.
انتشار«می‌خواستم فرشته باشم» به عنوان اولین رمان ملینا مارچتا، برای او یک اتفاق خوشایند بود؛ کتاب با تحسین‌های فراوانی روبه‌رو شد و چاپ اول آن تنها دو ماه پس از انتشار، به پایان رسید. بعد هم به سرعت در چهارده کشور منتشر شد و بیش از یک میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفت.
استقبال شایان از رمان «می‌خواستم فرشته باشم»، ملینا مارچتا را بر آن داشت تا بر اساس رمان خود، فیلمنامه‌ای هم بنویسد، که کیت وودز آن را به تصویر کشید. این فیلم جوایز متعددی از جمله جایزه‌ی انجمن فیلم استرالیا را از آن خود کرد و تحسین منتقدان را برانگیخت. مارچتا هم برای نگارش فیلمنامه‌ی آن، برنده‌ جایزه‌ی نیو ساوت ولز و جایزه‌ بهترین فیلمنامه‌ اقتباسی از اِی اِف آی شد.
این رمان سومین همکاری مشترک علی شاهمرادی و نشر خزه است. این ناشر و مترجم پیش از این رمان‌های «وقتی که او رفت» (لیزا جوئل) و «منطق عشق» را با یکدیگر به چاپ رسانده‌اند.
«می‌خواستم فرشته باشم» در 272 صفحه و با بهای 35هزارتومان منتشر شده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/62227/«می‌خواستم-فرشته-باشم»-داستانی-درباره-هویت-یک-دختر-نوجوان
بستن   چاپ