ایران پرسمان
پامپئو از تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه و عراق حمایت کرد
يکشنبه 28 مهر 1398 - 18:48:43
ایران پرسمان - پامپئو از تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه و عراق حمایت کرد
١٠١
٠
فارس / «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با نشریه «جروزالم‌پست» از حملات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در خاک سوریه و عراق حمایت کرده و آن را «حق» تل‌آویو خوانده است.
این مصاحبه روز جمعه بعد از دیدار دو ساعته او با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «یوسی کوهن» رئیس موساد در قدس اشغالی انجام شده است.
پامپئو در مورد حملات رژیم صهیونیستی به آنچه مواضع ایران در سوریه و عراق خوانده شده، گفته است: «دولت ما در این مورد کاملا رک بوده است. اسرائیل حقی بنیادین دارد تا برای اطمینان از امنیت مردم خود اقداماتی انجام دهد. این در مرکز نه تنها حقوق بلکه الزامات دولت-ملت‌ها قرار دارد.»
او با بیان این ادعا که مرز سوریه و عراق ممکن است محلی برای انتقال تسلیحات از ایران به لبنان باشد، گفته است: «رئیس‌جمهور به ادامه کاری که الان دو سال است که مشغول آن است، متعهد است. هدف از این کار مقابله با داعش و کسب اطلاع از وضعیت منطقه است. می‌دانیم که این [نقطه مرزی] جایی است که ایران تلاش کردن تا سامانه‌های تسلیحاتی را از آنجا به سوریه و لبنان منتقل کرده و از این طریق اسرائیل را تهدید کند.»
پامپئو افزود: «ما داریم هرآنچه می‌توانیم انجام می‌دهیم تا اطمینان یابیم که ظرفیت شناسایی [این اقدامات] را داشته باشیم و در نتیجه بتوانیم به صورت جمعی به آن پاسخ دهیم.»
در روزهای گذشته همزمان با عقب‌نشینی آمریکا از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه، برخی از مقام‌های سیاسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده‌اند که ممکن است این اقدام به تقویت ایران در منطقه منجر شود.
پامپئو با رد این نگرانی‌ها، گفت واشنگتن همچنان به تلاش برای مقابله با ایران متعهد است و در صورت حرکت ایران به سوی آنچه وی تلاش برای ساخت بمب خواند، آمریکا تمام گزینه‌ها را برای پاسخ روی میز خواهد داشت.
وی با بیان اینکه سیاست خارجی دولت کنونی آمریکا در قیاس با دولت گذشته بسیار به سوی حمایت از تل‌آویو سوق پیدا کرده، اعمال تحریم‌های گسترده علیه مردم ایران را شاهد آورد و گفت: «تحریم‌ها به کاهش 12 درصدی ابعاد و بزرگی اقتصاد ایران در سال آینده منجر می‌شوند. این مسئله‌ای جدی است.»
وزیر خارجه آمریکا سپس ایران را به حمایت از تروریسم و بی‌ثبات‌سازی منطقه متهم کرد و مدعی شد که هدف از تحریم‌ها متوقف کردن این اقدامات است.
پامپئو سپس تأکید کرد که نباید خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را به عنوان نشانه‌ای از تضعیف تعهد آمریکا به مقابله با ایران تفسیر کرد. وی گفت: «اگر به راهبرد ما نگاه کنید، می‌بینید که آمریکا به مقابله با تهدید ایران متعهد است. ما این را عامل اصلی بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه می‌دانیم و مصمم هستیم که با آن مقابله کنیم.»
او با رد انتقادات از توافق آمریکا و ترکیه برای آتش‌بس در سوریه، تأکید کرد که در صورت وقوع درگیری نظامی در منطقه، واشنگتن قطعا در کنار تل‌آویو می‌ایستد. پامپئو گفت سابقه روابط آمریکا و اسرائیل و همچنین عملکرد دولت کنونی آمریکا در دو سال و نیم گذشته، نشان می‌دهد که واشنگتن تمام‌قد از تل‌آویو حمایت می‌کند. پامپئو افزود: «این رابطه [میان واشنگتن و تل‌آویو] مستحکم، عمیق و در حال رشد است.»
وزیر خارجه آمریکا همچنین ارسال نیروها و تجیزات جدید به عربستان سعودی به بهانه ایجاد «بازدارندگی» در برابر ایران را هم به عنوان نشانه دیگری از تعهد واشنگتن به منطقه غرب آسیا ذکر کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/62312/پامپئو-از-تجاوزات-رژیم-صهیونیستی-به-سوریه-و-عراق-حمایت-کرد
بستن   چاپ