ایران پرسمان
هشدار اردوغان؛ برای بقای کشورمان از احدی اجازه نمی‌گیریم
يکشنبه 28 مهر 1398 - 22:52:00
ایران پرسمان - هشدار اردوغان؛ برای بقای کشورمان از احدی اجازه نمی‌گیریم
k ٢.٦
١٠
آخرین خبر / رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه اگر توافق با آمریکا اجرایی نشود پس از مهلت 120 ساعته، عملیات چشمه صلح را از سر خواهد گرفت، گفت: وقتی بقای کشور و ملت‌مان مطرح است، لزومی ندارد از کسی اجازه بگیریم.
به گزارش مهر به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان اعلام کرد: آمریکا این‌بار به قول‌های خود پایبند باشند. وی در این باره ادامه داد: انتظار داریم آمریکا این‌بار به قول‌های خود پایبند باشند. ترکیه دیگر ترکیه 17 سال پیش نیست؛ اهداف و رویاهای کشور را محقق خواهیم ساخت.
اردوغان بی‌اشاره به نقض منشور ملل متحد در حمله به بخشی از خاک یک کشور مستقل بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق ادعا کرد: با عملیات چشمه صلح یک بار دیگر تسلیم ناپذیر بودن کشورمان را نشان دادیم! تنها طی 9 روز 765 تروریست از جمله سرکرده‌‎های آنها را در عملیات چشمه صلح از پای درآوردیم و منطقه‌ای به وسعت 1500 کیلومتر را از ظلم گروه تروریستی نجات دادیم.
وی درباره توافق توقف درگیری در شمال سوریه با کردها نیز گفت: ما نه با گروه تروریستی بلکه با آمریکا توافق کردیم. برخی می‌خواهند اصل قضیه را منحرف کنند اما چنین چیزی وجود ندارد. (توافق با آمریکا) اگر اجرایی شود، چه بهتر؛ اما اگر نشد، پس از پایان مهلت 120 ساعته به عملیات خود ادامه می‌دهیم.
کردها تا عمق 32 کیلومتری عقب بروند
به گزارش فارس، وبگاه روسیا الیوم نوشت: «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (یکشنبه) و ساعاتی پس از خروج شبه‌نظامیان کُرد سوریه از شهر «رأس العین» گفت که آنها باید از تمامی «منطقه امن» مدنظر ترکیه در شمال سوریه که شامل عمق 32 کیلومتری به طول 444 کیلومتر، که از شرق رود فرات تا مرز عراق را در بر می‌گیرد، خارج شوند.
طبق توافق پنجشنبه گذشته (25 مهر) میان ترکیه و آمریکا، شبه‌نظامیان کرد سوریه باید از «منطقه امن» خارج شوند. شبه‌نظامیان کُرد گفته‌اند که فقط از شهر «رأس العین» و «تل ابیض» خارج خواهند شد. مهلت این توافق فردا شب (دوشنبه) به پایان خواهد رسید.
ارتش ترکیه با همراهی تروریست‌های «ارتش آزاد» عملیات نظامی خود موسوم به «چشمه صلح» را در 17 مهر ماه گذشته برای تسلط بر مناطق تحت نفوذ شبه‌نظامیان کُرد سوریه آغاز کرده‌اند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/62377/هشدار-اردوغان؛-برای-بقای-کشورمان-از-احدی-اجازه-نمی‌گیریم
بستن   چاپ