ایران پرسمان
​انتشار نامه‌های منتشرنشده آلبر کامو به نویسنده ایتالیایی
يکشنبه 28 مهر 1398 - 22:52:37
ایران پرسمان - ​انتشار نامه‌های منتشرنشده آلبر کامو به نویسنده ایتالیایی
٤
٠
خبرگزاری کتاب ایران / به نظر می‌رسد که جستجو برای کشف دوباره آلبر کامو همچنان ادامه دارد و هنوز می‌توان از طریق خواندن نامه‌‌‌های منتشر نشده او به اطلاعات بسیاری از زوایای پنهان زندگی نویسنده «بیگانه» دست یافت.
بعد از انتشار مکاتبات کامو با رنه شار، شاعر مطرح فرانسوی، آندره مالرو، رمان‌نویس فرانسوی و دست آخر ماریو کارسیس، معشوقه کامو حالا نوبت به انتشار نامه‌های خصوصی خالق رمان «بیگانه» با نویسنده و روشنفکر ایتالیایی نیکولا گرمونته رسیده تا حقایق پنهان زندگی این نویسنده فرانسوی را برای نسل‌های آینده روشن‌تر سازد.
نیکولا گرمونته، مبارز ضد فاشیست و ضد کمونیست که از او به عنوان یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های بزرگ فرهنگ سیاسی و فرهنگی ایتالیا در قرن بیستم یاد می‌کنند در الجزایر با آلبر کامو ملاقات کرد. آن دو قریب به دو دهه در دلمشغولی‌های سیاسی و مسائل عمیق روحی اشتراک و مقاربت داشتند که در نامه‌های منتشر شده از آن دو به خوبی انعکاس یافته است.
این نامه‌ها که به تازگی از سوی انتشارات گالیمار منتشر شده، بیش از 90 نامه منتشر نشده بین آن دو را در طی 14 سال از 1945 تا 1959 در بر می‌گیرد و به دوستی شگفت بین آن دو حیاتی دیگر بار بخشیده است.

انتشار این نامه‌‌ها به خوانندگان امکان رفتن در دنیای روشنفکری بعد از جنگ جهانی دوم و وضعیت هنر و ادبیات آن دوره را که کامو و نیکولا چرمونت در نامه‌ها به اشتراک می‌گذاشتند داده است.
انتشارات گالیمار عنوان کرده که محتوای این نامه‌ها درباره دیالوگ‌هایی عمیق و پرسش‌گرانه درباره جایگاه انسان در تاریخ و مسئولیت و تعهد او در روریارویی با فاجعه رژیم‌های توتالیتر است.
به همین منظور موسسه فرهنگی ایتالیایی با همکاری انتشارات گالیمار روز 30 سپتامبر شبی را برای بزرگداشت دو شخصیت مهم فرهنگی و سیاسی فرانسوی و ایتالیایی با حضور اهالی ادب و فرهنگ دو کشور برگزار کرد.
آلبر کامو از نویسندگان بزرگ و تاثیرگذار قرن بیستم، روزنامه‌نگار و فیلسوف فرانسوی‌زبان و نخستین نویسنده افریقایی بود که توانست نوبل ادبیات را در سال 1957 میلادی زمانی که تنها 44 سال بیشتر نداشت از آن خود کند. او سه سال بعد از دریافت این جایزه در ژانویه سال 1960 در حالی که سرگرم نوشتن رمانی با عنوان «آدم اول» بود در یک سانحه رانندگی از دنیا رفت.
از معروف‌ترین آثار کامو می‌توان «بیگانه»، «طاعون»، «افسانه‌ی سیزیف»، «کالیگولا» و «سقوط» را نام برد

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/62402/​انتشار-نامه‌های-منتشرنشده-آلبر-کامو-به-نویسنده-ایتالیایی
بستن   چاپ