ایران پرسمان
پوست مصنوعی نیشگون گرفتن از موبایل را ممکن می‌کند!
يکشنبه 28 مهر 1398 - 22:52:53
ایران پرسمان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

٢٩٨
٠
دیجیاتو / محققان فرانسوی پوستی مصنوعی به اسم Skin-On توسعه داده‌اند که در قالب ابزار ورودی امکان تعامل بهتر با گجت ها را فراهم می کند.
ما حین تعامل با دیگران از پوست به عنوان نوعی رابط استفاده می کنیم اما ابزارهای واسط ارتباط مثل گوشی و کامپیوتر به خاطر رابط فاقد روح و احساس، امکان تعامل طبیعی ندارند. آنطور که Marc Teyssier می گوید هدف آنها مجهز کردن دستگاه های الکترونیک به کاملترین رابط انسانی یعنی پوست بوده و در این راستا بافت مصنوعی kin-On را به گونه ای برنامه ریزی کرده اند که قابلیت درک ژست های حرکتی و لمسی را دارد.
Skin-On مثل اپیدرم انسان از چند لایه با قابلیت شناسایی و تفسیر فشار وارده بر سطح اشیاء تشکیل شده است. اگر بخواهیم صادق باشیم ظاهرا آن همانطور که در ویدیو می بینید بسیار ناخوشایند به نظر می رسد و ممکن است برای برخی حتی مشمئز کننده باشد.
بر اساس ویدیوی پروتوتایپ Skin-On این پوست مصنوعی را می توان در پنل پشتی دستگاه ها نصب کرده و همزمان با در دست گرفتن دستگاه ها فرامینی را به آن داد. علاوه بر گوشی می توان از این رابط در لپ تاپ ها، پوشیدنی های هوشمند، صنایع رباتیک و موارد بسیار دیگری استفاده کرد.
Skin-On در دو مدل ساده و واقع گرایانه تولید شده که دامنه گسترده ای از حرکات کاربر از جمله گرفتن، مالش، کشیدن، نیشگون گرفتن، قلقلک دادن و احساس القا شده از این ژست ها را به اعمال با معنی در نرم افزار تبدیل می کند.
این تیم تحقیقاتی دستاورد خود را در سمپوزیوم Skin-On فناوری و نرم افزار رابط کاربری به نمایش می گذارند اما هنوز مشخص نیست که چنین ابزاری در اختیار کاربران هم قرار خواهد گرفت یا خیر.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/62416/پوست-مصنوعی-نیشگون-گرفتن-از-موبایل-را-ممکن-می‌کند!
بستن   چاپ