ایران پرسمان
ترامپ نقره داغ شد
جمعه 17 آبان 1398 - 14:52:39
ایران پرسمان - ایسنا / دادگاهی در نیویورک، دونالد ترامپ را به پرداخت دو میلیون دلار غرامت به خاطر سوءاستفاده مالی از بنیاد هم اکنون منحل شده ترامپ برای پیشبرد بلندپروازی‌های سیاسی وی محکوم کرد.
به گزارش پایگاه سی‌بی‌اس نیوز، این مبلغ به عنوان بخشی از فرآیند حل و فصل شکایت مربوط به لتیسیا جیمز، دادستان کل نیویورک علیه دونالد ترامپ و سه فرزندش شامل دونالد جونیور، ایوانکا و اریک مطرح شده است.
این شکایت در ژوئن 2018 ثبت شده و مدعی شده که مدیران بنیاد ترامپ قوانین مربوط به خیریه‌ها در ایالت نیویورک را دور زده تا به رئیس جمهور اجازه دهند از اعتبارات این بنیاد برای منافع شخصی، تجاری و سیاسی استفاده کند.
یکی از این منافع مد نظر ترامپ هماهنگ ساختن نامزدی‌اش برای ریاست جمهوری در سال 2016 با استفاده از این پول‌ها بوده است. بنیاد ترامپ اعلام کرده که سال گذشته میلادی رسما تعطیل شده است که البته در آن زمان اتهام استفاده از پول‌های این بنیاد برای منافع شخصی ترامپ مطرح شده بود.
در بیانیه جیمز آمده است، شکایت علیه بنیاد دونالد ترامپ در ژوئن 2018 ثبت شد. در این شکایت عنوان شده که مدیران این بنیاد وظایف نظارتی خود را طبق قوانین خیریه‌ها در نیویورک نادیده گرفته‌اند و اقدامات آنها نشان می‌دهد که چطور ترامپ مکررا از پول‌های این بنیاد برای منافع شخصی، تجاری و سیاسی خود استفاده کرده است.
دفتر این دادستان کل نیویورک عنوان کرد: ترامپ و کمپین انتخاباتی‌اش از 500 هزار دلار از اعتبارات این بنیاد برای یک تجمع انتخاباتی استفاده کرده‌اند.
قاضی دادگاه عالی نیویورک نیز اظهار کرد: ترامپ وظیفه‌اش به عنوان یک امین این بنیاد را زیر پا گذاشته است و در این بنیاد اتلاف هزینه صورت گرفته است. دارایی‌های فعلی این بنیاد معادل 1.78 میلیون دلار در کنار یک مبلغ دو میلیون دلاری غرامت در میان گروه‌های غیر انتفاعی مختلف از جمله انجمن کمک کودکان، صندوق کالج یونایتد نگرو و موزه یادبود هلوکاست آمریکا توزیع می‌شود.
یک سخنگوی این بنیاد گفت که آنها از اعطای این پول‌ها به این آرمان‌های شایسته خرسند هستند. در عین حال یک دادگاه استیناف فدرال نیویورک نیز روز دوشنبه حکم داد: اظهاریه‌های مالیاتی رئیس جمهور آمریکا قابل تحویل داده شدن به بازرسان کیفری ایالتی هستند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/67423/ترامپ-نقره-داغ-شد
بستن   چاپ