ایران پرسمان
خبری تازه از راکتور هسته‌ای بوشهر
جمعه 17 آبان 1398 - 17:06:38
ایران پرسمان - تسنیم / مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به اینکه عملیات بتن‌ریزی دومین راکتور هسته‌ای در بوشهر هفته آینده آغاز می‌شود گفت:نقطه شروع ساخت نیروگاه اتمی، بتن‌ریزی راکتور است و این مهم از نقاط حساس نیروگاه هسته‌ای محسوب می‌شود.
محمود جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر در زمینی به مساحت 70 هکتار ایجاد می‌شود اظهار داشت: در ساخت واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر عملیات استحکام زمین انجام شده و این پروژه برای ایجاد واحد سوم نیروگاه در حال انجام است.
وی، با بیان اینکه عملیات خاک‌برداری برای ساخت راکتور دوم نیروگاه اتمی بوشهر انجام شده است تصریح کرد: برای اجرای واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر 4 میلیون مترمکعب خاک‌برداری شده و در این پروژه 2.5 میلیون متر مکعب خاک‌ریزی می‌شود که تاکنون 70 درصد آن انجام شده است.
مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه آرماتوربندی و فونداسیون برای آغاز عملیات بتن‌ریزی در ساخت راکتور دوم آماده شده است گفت: عملیات بتن‌ریزی دومین راکتور نیروگاه اتمی در بوشهر هفته آینده با حضور مسئولان سازمان انرژی اتمی و پیمانکار روسی آغاز می‌شود .
جعفری با بیان اینکه در مرحله نخست به حجم 25 هزار تن بتن‌ریزی برای ساخت راکتور دوم نیروگاه اتمی انجام می‌شود خاطر نشان کرد: نقطه شروع ساخت نیروگاه اتمی، بتن‌ریزی راکتور است و این مهم از نقاط حساس نیروگاه هسته‌ای محسوب می‌شود.
وی، از تکمیل مطالعات مهندسی و طراحی ساخت راکتور دوم هسته‌ای بوشهر خبر داد و بیان کرد: در اجرای ساخت راکتور دوم نیروگاه اتمی بوشهر 17 هزار شمع بتنی ایجاد شده است.
مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه کارهای ساختمانی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر توسط پیمانکاران ایرانی انجام می‌شود خاطر نشان کرد: اکنون 11 شرکت ایرانی در اجرای ساختمان‌های واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر مشارکت دارند که در برگزاری مناقصات بعدی تعداد پیمانکاران ایرانی در ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر افزایش می‌یابد.
جعفری، با اشاره به اینکه ساخت واحد‌های دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهربراساس انعقاد تفاهم‌نامه میان ایران و روسیه شهریور سال 1395 آغاز شد تصریح کرد: شرکت روس اتم در ساخت واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر مشارکت دارد که بر اساس برنامه زمان‌بندی 75 ماه تا زمان بهره‌برداری طول می‌کشد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/67456/خبری-تازه-از-راکتور-هسته‌ای-بوشهر
بستن   چاپ