ایران پرسمان
پایان نشست‌ کمیته قانون اساسی سوریه
جمعه 17 آبان 1398 - 19:04:27
ایران پرسمان - ایسنا / کمیته کوچک تدوین قانون اساسی سوریه امروز (جمعه) به نشست‌های خود در ساختمان سازمان ملل در ژنو با مشارکت هیئت دولت و مخالفان سوریه پایان داد این درحالی است که دور بعدی مذاکرات 25 نوامبر برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری سانا، گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه امروز در نشستی خبری درباره نتایج این دور از نشست‌های پنج روزه کمیته کوچک تدوین قانون اساسی سوریه سخن گفت.
وی گفت: در نشست‌های کمیته قانون اساسی پرونده زندانیان و بازداشتی‌ها بررسی نشد. درباره شمار زیادی از امور توافق شد اما همچنان اختلافاتی وجود دارد که باید حل شود. این مقام سازمان ملل ادامه داد: دور جدید مذاکرات 25 ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد.
پدرسن خاطر نشان کرد: آنچه کمیته قانون اساسی به آن دست یافته کافی نیست و نیازمند پیشرفت بیشتر در میادین نظامی هستیم.
فرستاده سازمان ملل به سوریه خاطر نشان کرد که هدف کمیته قانون اساسی پاسخگویی به خواسته‌های ملت سوریه است و مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه مذاکراتی خوب و عمیق بود و در جریان این نشست‌ها درباره مساله مبارزه با تروریسم ، موسسات دولتی سوریه و تغییر قانون اساسی صحبت شد.
در همین راستا، منابع نزدیک به هیئت جامعه مدنی گزارش دادند، هشت تن از اعضای این هیئت یادداشتی را به پدرسن ارائه و در آن تجاوزهای گروه‌های تروریستی در حلب و نقض کاهش تنش را محکوم کردند.
کمیته کوچک تدوین قانون اساسی سوریه طی پنج روز گذشته جلسات متعددی براساس دستورکار خود برگزار کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/67482/پایان-نشست‌-کمیته-قانون-اساسی-سوریه
بستن   چاپ