ایران پرسمان
افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کالاها در بندر کیش
يکشنبه 19 آبان 1398 - 16:53:57
ایران پرسمان - سرعت خدمات دهی در بندر کیش با بهره گیری از تجهیزات به روز و مکانیزه شدن فرآیند تخلیه و بارگیری کالا ها افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی عرب مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش با بیان اینکه افزایش سرعت و کیفیت خدمات دهی در بندر تجاری کیش از برنامه های در دست اجرا با هدف توسعه فعالیت های این حوزه در جزیره است افزود: بهره گیری از تجهیزات مکانیزه برای تخلیه و بارگیری کالاها از راهکارهای افزایش سرعت و کیفیت خدمات دهی است که با تجهیز اسکله غربی بندر کیش به تسمه نقاله هایی با شیب متغیر عملیات تخلیه و بارگیری لنج های تجاری به روش مکانیزه انجام می شود.
وی تصریح کرد: پیش از این عملیات تخلیه و بارگیری کالاها به صورت کاملا سنتی و توسط نیروی انسانی انجام می شد که این موضوع علاوه بر اتلاف وقت در برخی مواقع باعث خسارات مالی نیز می شد.
علی عرب در ادامه گفت: توسعه تجهیزات بندر تجاری کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی این بندر و نزدیکی به آبراهه خلیج فارس که محل تردد سالانه 50 هزار شناور است، از سیاست های اصلی ما در شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش است تا از این ظرفیت ارزشمند در جهت افزایش درآمد و رونق اقتصادی کیش بهره گیریم.
مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش تاکید کرد: علاوه بر تبدیل بندر کیش به بندری موثر در منطقه در دو سطح ملی و بین المللی، رفع دغدغه های تجار و بازرگانان این منطقه آزاد و کشور نیز از دیگر عوامل موثر در برنامه ریزی ها برای توسعه و تجهیز بندر تجاری جزیره کیش است تا همزمان ضمن تامین نیازها و مطالبات تجار کیش و کشور، در عرصه های بین المللی نیز بندر تجاری جزیره کیش را به عنوان بندری پیشرفته و دارای ظرفیت های بسیار به فعالان حوزه های دریایی و تجارت معرفی کنیم.
گفتنی است تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا که در بندر تجاری کیش نصب و راه اندازی شده است به طول 15 متر متشکل از دو بازوی 7 و نیم متری و عرض یک متری تسمه نقاله است که عملیات تخلیه یا بارگیری کالا را با سرعت 18 متر در دقیقه انجام می دهد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/68049/افزایش-سرعت-تخلیه-و-بارگیری-کالاها-در-بندر-کیش
بستن   چاپ