ایران پرسمان
آقای روحانی از کدام پیغمبر سخن می‌گوید؟
چهارشنبه 22 آبان 1398 - 12:02:43 AM
ایران پرسمان - مشرق / پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) هرگز چنین که آقای روحانی می‌گویند عمل نکرده‌اند، بلکه دقیقا عکس اظهارات رئیس جمهور ما رفتار کردند. پیامبر هرگز پس از پیمان‌شکنی کفار ساده‌لوحی نکردند و پیمان مجدد نبستند.
سید یاسر جبرائیلی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود در مورد اظهارات اخیر رئیس جمهور نوشت:
من نمی دانم آقای روحانی از کدام پیغمبر سخن می‌گوید. اما پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) هرگز چنین که آقای روحانی می‌گویند عمل نکرده‌اند، بلکه دقیقا عکس اظهارات رئیس جمهور ما رفتار کردند. پیامبر هرگز پس از پیمان‌شکنی کفار ساده‌لوحی نکردند و پیمان مجدد نبستند.
رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تفسیر سوره برائت، به زیبایی نحوه مواجهه پیامبر با پیمان شکنی کفار را شرح داده‌اند که مطالعه آن برای هر فردی که بناست مسئولیتی در حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی به عهده بگیرد، و البته شخص آقای روحانی که اینک ریاست جمهوری اسلامی را به عهده دارند، ضروری است:
"در سال ششم هجرت «صلح حدیبیّه» منعقد شد، ولی مشرکان نقض عهد کردند و این سبب شد که پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) برای فتح مکّه به‌پا خیزد.
در سال هشتم، مکّه به‌دست سپاهیان اسلام فتح شد. پس از فتح مکّه پیامبر اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) به امر خداوند تصمیم گرفت شبه‌جزیره را از لوث کفر و شرک پاکسازی کند. بعضی از قبائل که بعد از فتح مکّه با مسلمانان پیمان بسته بودند، همان سال شروع به انجام کارهایی برخلافِ پیمان و قراردادشان نمودند.
ازاین‌رو امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) با فرمان آیات ابتدایی سوره برائت به مکّه رفت و در موسم حج اعلامیّه را خواند."
چنانکه ملاحظه می‌کنید، پس از پیمان شکنی کفار، پیامبر مجددا با آنها پیمان نبست! بلکه واکنش پیامبر به این پیمان شکنی، اقدام متقابل بود که فتح مکه، نتیجه آن شد.
من فقط از این درمانده‌ام که علمای اسلام کجای معادلات امروز قرار دارند که به امام حسین(ع) تهمت مذاکره با یزید و به پیامبر، تهمت پیمان مجدد با کفار پیمان‌شکن زده می‌شود، اما فریاد وااسلاما از جایی بلند نمی‌شود...

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/68815/آقای-روحانی-از-کدام-پیغمبر-سخن-می‌گوید؟
بستن   چاپ