ایران پرسمان
انتقاد معاون وزیر خارجه ایران از شورای امنیت در موضوع یمن
چهارشنبه 22 آبان 1398 - 17:33:47
ایران پرسمان - فارس / معاون وزیر خارجه ایران در دیدار دیپلمات بلژیکی از رویکرد یکسویه شورای امنیت در قبال اوضاع یمن و کم توجهی به ابعاد بشردوستانه چنین بحران‌هایی انتقاد کرد.
«غلامحسین دهقانی» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران و «آلکس کنس» دبیرکل امور چندجانبه وزارت امور خارجه بلژیک که کشورش در حال حاضر عضو غیردائم شورای امنیت و تسهیل کننده قطعنامه 2231 این شورا است و برای یک دیدار دو روزه در تهران به سر می‌برد، گفتگو و پیرامون مباحث بین‌المللی از جمله اجرای کامل برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت توسط همه اعضا تبادل نظر کردند.
در این دیدار معاون وزارت خارجه ایران، ضمن انتقاد از گزارش‌های دبیرخانه سازمان ملل در خصوص اجرای قطعنامه 2231 شورا که بی توجه به نقض‌های مکرر برجام و قطعنامه توسط آمریکاست، بر اهمیت نقش اعضای دیگر شورا در مخالفت با یکجانبه گرایی و سوء استفاده ابزاری آمریکا از ارکان سازمان ملل تاکید کرد.
دهقانی همچنین با اشاره به رویکرد یکسویه شورای امنیت در خصوص موضوعاتی مثل یمن و کم توجهی به ابعاد بشردوستانه چنین بحران‌هایی، از بلژیک به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت که نماینده تمام کشورهای عضو سازمان ملل محسوب می‌شود، اهتمام بیشتری برای حل و فصل مسالمت آمیز آنها به خرج دهد.
گفتنی است آلکس کنس دیروز نیز با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرده بود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/68994/انتقاد-معاون-وزیر-خارجه-ایران-از-شورای-امنیت-در-موضوع-یمن
بستن   چاپ