ایران پرسمان
واکنش روسیه به استیضاح ترامپ
چهارشنبه 22 آبان 1398 - 22:32:54
ایران پرسمان - فارس / سخنگوی کرملین چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره آغاز نخستین جلسه استماع علنی برای پیشبرد تحقیقات استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان گفته این موضوع ارتباطی به روسیه ندارد.
پسکوف در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: «این مسئله هیچ ارتباطی به ما ندارد و ما نمی‌خواهیم درباره آن اظهارنظر کنیم.»
سخنگوی کرملین در ادامه ادعاهای مطرح شده علیه روسیه و متهم شدن این کشور به تبانی با ترامپ در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 را رد کرد.
پسکوف گفت: «باید این را بگوییم که ادعاهای ساختگی زیادی در اینجا وجود دارند و در داستان‌های شرم‌آوری که مطرح شده از روسیه اسم برده شده است.»
مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌‌ ضمن رسمیت بخشیدن به تحقیقات استیضاح ترامپ، آغاز مرحله جدید این تحقیقات را کلید زد.
کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا در هفته‌های قبل‌تر تحقیقات استیضاح را به صورت غیرعلنی پیش برده بودند اما مصوبه جدید خواستار علنی کردن این تحقیقات است.
در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا امروز چهارشنبه نخستین جلسه علنی برای پیشبرد تحقیقات استیضاح را کلید زد.
تصویب قطعنامه برای رسمی شدن تحقیقات استیضاح ترامپ با آنکه گامی مهم در روند افشاگری‌ها علیه او به شمار می‌رود بعید است به استیضاح و برکناری او منجر شود. در رأی‌گیری هفته گذشته در مجلس نمایندگان هیچ نماینده جمهوری‌خواه به قطعنامه رسمی کردن تحقیقات استیضاح علیه ترامپ رأی موافق نداد.
در صورتی که قانونگذاران دموکرات تصمیم به کلید زدن «بندهای استیضاح» علیه ترامپ بگیرند باید ابتدا در مجلس نمایندگان به آن رأی بدهند و در مرحله بعد، مجلس سنا هم باید درباره استیضاح ترامپ رأی بدهند.
حتی اگر مجلس نمایندگان که اکثریت کرسی‌های آن در اختیار نمایندگان دموکرات است با استیضاح ترامپ موافقت کند، مجلس سنا که اکثریت آن در دست جمهوری‌خواهان است احتمالاً ترامپ را تبرئه خواهد کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/69097/واکنش-روسیه-به-استیضاح-ترامپ
بستن   چاپ