ایران پرسمان
آیت الله جوادی آملی: نقش حوزه‌های علمیه در مبارزه با استکبار مهم است
پنجشنبه 23 آبان 1398 - 09:59:55
ایران پرسمان - ایرنا / آیت الله عبدالله جوادی آملی ازمراجع تقلید گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیت نقش مهمی در مبارزه با استکبار جهانی بر عهده دارند.
وی چهارشنبه شب در گردهمایی اساتید علوم عقلی در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) قم اظهار داشت: رفع آلودگی استعمار و استکبار فقط از خون بر می‌آید و آب قدرت پاک کردن این آلودگی ها را ندارد.
آیت الله جوادی آملی بیان داشت: از بین بردن استعمار چندین ساله انگلیس و ترامپ‌ها از آب بر نمی‌آید، با خون پاک می‌شود.
این مرجع تقلید گفت: کشوری که خون داد می‌تواند در برابر استکبار بایستد، حضرت امام (ره) فرمودند خون بر شمشیر پیروز است، محرم و صفر را احیا کنید این عامل پیروزی است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: آن فقیه بزرگوار شاگردانی مانند شهید مطهری داشت که با کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم حرف‌های توده‌ای ها را باطل کرد، و این اثر پس از 60 سال هنوز تازه است‌.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت جهانی فکر کردن گفت: اگر ما فقط درقم فکر کنیم، دیگر منتظر امام زمان(عج) نخواهیم بود وقتی منتظریم که جهانی فکر کنیم وحرف بزنیم .
آیت الله جوادی آملی گفت: برای رسیدن به این هدف باید فلسفه، کلام، برهان عقلی و عقل محض را احیا کنیم.
دهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی از مجموعه برنامه های پنجمین آیین بزرگداشت علامه طباطبایی، با حضور علما، فضلا و نخبگان علوم عقلی و فلسفی در قم برگزار شد.
علامه سید محمدحسین قاضی طباطبایی تبریزی، نویسنده تفسیر المیزان، فقیه، فیلسوف، عارف، حکیم و از بزرگترین مفسران قرآن کریم بود که در 24 آبان ماه 1360 دارفانی را وداع گفت و پیکر مطهرش در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/69173/آیت-الله-جوادی-آملی--نقش-حوزه‌های-علمیه-در-مبارزه-با-استکبار-مهم-است
بستن   چاپ