ایران پرسمان
وزیر کشور: فرمانداری‌های دارای سرپرست باید تعیین تکلیف شوند
پنجشنبه 23 آبان 1398 - 14:06:45
ایران پرسمان - ایرنا / وزیر کشور گفت: حدود 45 فرمانداریهای سطح کشور هم‌اینک با "سرپرست" اداره می شوند بنابراین نمی‌توان به این افراد حکمی داد لذا باید تعیین تکلیف شوند.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز پنجشنبه در حاشیه همایش سراسری هیاتهای نظارت شورای نگهبان بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد افزود: در این بین اگر مواردی را تشخیص دهیم که باید به دلایل کارآمدی و یا جابه‌جایی، از فرمانداران فعلی در جای دیگر استفاده شود تغییرات صورت می‌گیرند.
وی ادامه داد: تغییر فرمانداران به فرایند برگزاری انتخابات لطمه نخواهد زد لذا این جابه‌جایی‌ها منجر به برداشتهای غلط نشود.
وزیر کشور گفت: البته دستگاههای نظارتی در حین انجام روند انتخابات فعالیت خود را دارند لذا افرادی که تغییر می‌کنند، یا افراد ثابت و اصولا هرجا دستگاههای دولتی و غیردولتی در انتخابات دخالت کردند باید توسط دستگاه نظارتی با آنان برخورد شود.
وی افزود: ما نیز در وزارت کشور بازرسانی داریم که طبق قانون بر فرایند انتخابات نظارت دارند. بر همین مبنا هیاتهای نظارت در همه شهرستانها و استانها سطح شکور تشکیل و فعال شده‌اند.
تجربه موفق برگزاری انتخابات الکترونیک
رحمانی‌فضلی در ادامه همچنین اظهارداشت: با شورای نگهبان در خصوص "انتخابات الکترونیک" به توافق رسیده‌ایم. موضوع احراز هویتها را مانند دور پیشین انتخابات باقوت انجام می‌دهیم. در بخش اخذ و شمارش آرا نیز در انتخابات اخیر شوراهای اسلامی شهر و روستا در 140 شهرستان دو فرایند ذکر شده بدون هیچگونه مشکلی الکترونیکی اجرا شد.
وی ادامه داد: دوستان شورای نگهبان باید نرم افزارها و موارد فنی ما را در نشستهای کارشناسی بررسی کنند تا اگر به توافق و تایید مشترک رسیدیم "انتخابات الکترونیک" برگزار خواهد شد.
وزیر کشور به تجربه موفق برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراها اشاره و بیان کرد: برای کشور ما بد است که نتوانیم در خصوص امر مهم انتخابات این اقدام را محقق نماییم لذا امید است با رضایت کارشناسی دوستان به توافق برسیم.
همایش سراسری اعضای هیاتهای نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با رویکرد آموزشی که سه‌شنبه گذشته 21 آبان با سخنرانی دبیر شورای نگهبان در مشهد آغاز شد عصر امروز 23 آبان ماه در محل تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی بکار خود پایان می‌دهد.
700 عضو هیاتهای نظارت بر انتخابات در چارچوب این همایش علاوه بر آشنایی با خط مشی شورای نگهبان در مورد انتخابات اسفند ماه آتی، نظرهای مسئولان مختلف کشور را پیرامون این رویداد سیاس در سخنرانیهای آنان در صحن همایش دریافت می‌کنند.
بنا بر اعلام مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی، نشستهای اصلی همایش اعضای هیاتهای نظارت بر انتخابات در مشهد بدون حضور خبرنگاران جریان دارد اما با پیش‌بینی محلی در کنار سالن همایش کشوری حاضر در این رویداد با اصحاب رسانه پیرامون همین موضع گفت‌وگو می‌کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/69264/وزیر-کشور--فرمانداری‌های-دارای-سرپرست-باید-تعیین-تکلیف-شوند
بستن   چاپ