ایران پرسمان
ثبت‌نام تکمیل ظرفیت رشته‌های کارشناسی ارشد آغاز شد
پنجشنبه 23 آبان 1398 - 20:46:43
ایران پرسمان - ایرنا / فرایند تکمیل ظرفیت رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.
برخی دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی تقاضای تکمیل ظرفیت در تعدادی از کد رشته محل‌های خود را دارند و داوطلبانی که در آزمون مذکور ثبت‌نام و در جلسه امتحانی حاضر بوده‌ همچنین نمره کل آنها بالاتر از نمره صفر (0) در هر کد ضریب باشد، بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه‌های راهنمای آزمون مذکور در سال 98 می‌توانند از امروز 23 آبان ماه به مدت چهار روز به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور برای انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه خود اقدام کنند.
گـزینش‌ نهـایی‌ در هر یک‌ از کد رشته‌ محل‌های تحصیلی‌ اعلام شده مطابق‌ شرایط و ضوابط مندرج‌ در دفترچه‌های‌ راهنمای شماره‌ یک و 2 آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال‌ 1398 انجام‌ خواهد شد.
آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ اسامی‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شده‌ نهایی‌ در یکی‌ از کد رشته‌ محل‌های‌ تحصیلی‌ بورسیه‌ یا دارای‌ شرایط خاص‌ اعلام‌ شده ‌است، حق‌ انتخاب کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه را ندارند.
چنانچه‌ هر یک ‌از داوطلبان که ‌فهرست‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌شده‌ نهایی‌ از طریق پایگاه اینترنتی این سازمان اعلام ‌شده (به‌ غیر از کد رشته محل‌های‌ بورسیه‌ و کد رشته‌ محل‌های‌ دارای‌ شرایط خاص‌ که‌ مطابق‌ بند 2 فوق‌ حق‌ شرکت‌ ندارند) در ردیف‌ پذیرفته‌شدگان‌ هر یک ‌از کد رشته‌ محل‌ها قرار گیرند، قبولی‌ قبلی ‌آنان‌ (قبولی‌ اعلام‌ شده‌ قبلی) «لغو» ‌ می شود که باید برای‌ ادامه ‌تحصیل‌ به‌ محل‌ قبولی‌ جدید مراجعه کنند.
نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کد رشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه بسته به امکانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی در اولین نیمسال تحصیلی ممکن خواهد بود.
در آن‌ دسته‌ از کد رشته‌های‌ امتحانی‌ که‌ ظرفیت‌ اعلام‌ شده‌ آن بیش‌ از یک‌ محل‌ تحصیل‌ باشد، داوطلبان‌ در صورت‌ تمایل ‌می‌توانند با توجه به مندرجات کارنامه، کلیه‌ کدرشته‌ محل‌های‌ مورد علاقه‌ خود را (حداکثر تا 20 کدرشته محل) به ترتیب‌ اولویت انتخاب کنند.
هر داوطلب‌ منحصراً مجاز به‌ انتخاب‌ کد رشته‌ تحصیلی‌ خواهد بود که‌ در آزمون کدرشته‌ امتحانی‌ مربوط شرکت‌ کرده‌ باشد.
بر اساس مندرجات دفترچه شماره دو آزمون مذکور در آن دسته از کد رشته محل‌های مربوط به رشته‌های امتحانی دارای آزمون عملی و تشریحی که پذیرش دانشجو برای آنها در دوره‌های پردیس خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی، مجازی و مشترک صورت می پذیرد، تمام متقاضیان رشته‌های ذیربط در صورتی که واجد سایر شرایط باشند حتی در صورتی که در آزمون عملی یا تشریحی شرکت نکرده باشند نیز می توانند نسبت به انتخاب این قبیل کد رشته ها اقدام کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/69365/ثبت‌نام-تکمیل-ظرفیت-رشته‌های-کارشناسی-ارشد-آغاز-شد
بستن   چاپ