ایران پرسمان
انتقاد نماینده مجلس از سیاست‌های دولت
جمعه 24 آبان 1398 - 18:48:34
ایران پرسمان - تسنیم / عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با انتقاد از سیاست‌های دولت گفت: سیاست‌های اقتصادی دولت وضعیت جامعه کارگری را بدتر کرده است.
محمدرضا منصوری ظهر امروز در نشست کارگری شهرستان ساوه با اشاره به اصلاح ساختار مالیاتی کشور اظهار داشت: متاسفانه سیاست‌های غلط سبب فلج شدن اقتصاد کشور شده که بیشترین تاثیر آن برای قشر کارگری بوده است زیرا در هر تصمیمی در مرحله اول باید قشر کارگری وضعیف جامعه تاوان آن را بدهد.
وی افزود: چرا باید 200 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داشته باشیم در حالی که اگر قشر کارگری تاخیری در پرداخت مالیات داشته باشد برای وصول فشارها را بیشتر می‌کنیم در حالی که ما فقط متمرکز بر سیاست‌هایی شدیم که وضعیت جامعه کارگری بدتر شود.
منصوری عنوان کرد: چرا کشوری مثل سوریه با وجود جنگ و محروم بودن از منابع نفتی دارای ثبات ارزش پول در برابر دلار بوده ولی متاسفانه شرایط ما روز به روز بحرانی‌ترمی‌شود، ارزش پول ما روزبه روز کمترمی‌شود زیرا برخی مسئولان دولتی الفبای اقتصاد را بلد نبوده‌اند.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس خاطرنشان کرد: سودهای کلان بانکی از دیگر معضلات نظام پولی و بانکی ما است به‌طوری که سودهای کلانی برای سرمایه‌گذاری ارزی به عنوان سود سپرده می‌دهیم، به حال اقتصاد کشور جای تاسف دارد که ما منبع درآمد برای کشورهای دیگر شدیم ولی ملت خودمان در بدترین شرایط باید زندگی کنند.
منصوری بیان کرد: در کشورمان درآمد داریم ولی هزینه‌ها 10 برابر بوده در کنار این با سوءمدیریت دولتی‌ها، اختلاس هم وجود دارد که اینها خود زمینه اقتصادی بد و بدتر را فراهم می‌کند، زمانی حقوق کارگر ما 800 دلار بود ولی امروز در کشور چین حقوق کارگر 800 دلار است و حقوق کارگر و بازنشسته ما بین 150 تا 200 دلار است.
وی ادامه داد: از ابتدا قرار بود و به مردم قول داده بودیم که یارانه به همه اقشار تعلق می‌گیرد ولی امروز یارانه یک‌سری حذف و 5 هزار تومان به یارانه مابقی اضافه می‌شود، یارانه‌ای که بیشتر از 5 دلار نیست و بهتر این است برنامه‌ریزی صحیحی برای چند سال آینده جامعه داشته باشیم که هر روز شاهد افزایش تورم و کاهش ارزش پول کشور نباشیم.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/69532/انتقاد-نماینده-مجلس-از-سیاست‌های-دولت
بستن   چاپ