ایران پرسمان
آلودگی صوتی ممکن است باعث انقراض بعضی حیوانات بشود
چهارشنبه 29 آبان 1398 - 19:40:55
ایران پرسمان - فارس / دانشمندان هشدار می دهند که عدم کاهش آلودگی صوتی ناشی از فعالیت‌های انسانی می‌تواند تداوم حیات بخش را به طور جدی به خطر بیندازد و موجب انقراض بسیاری از گونه های جانوری و پرندگان شود.محققان هشدار می دهند که برای مقابله با خطر انقراض پرندگان، ماهی‌ها و جانوران مختلف باید قوانین جدی تری برای حفاظت از حیات وحش وضع شود و در همین راستا با آلودگی های صوتی که جانداران مختلفی را تهدید می کند مقابله شود.
ترافیک های جاده ای، هواپیماها، کشتی ها، کارخانه ها، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و غیره همگی آلودگی صوتی قابل توجهی ایجاد می کنند، این نوع آلودگی ها به پرندگان، آبزیان و دیگر جانداران آسیب می زند و سلامتشان را به مخاطره می اندازد.
پژوهشگران ایرلندی می‌گویند آلودگی صوتی مسیریابی پرندگان را مختل می کند و باعث می شود آنها مجبور به طی کردن مسافت های بیشتری برای یافتن غذا یا رسیدن به محل سکونت خود باشند و همین مساله باعث تضعیف قدرت بدنی وحتی مرگ آنان می‌شود.
سروصدای زیادی باعث تغییر سطح برخی هورمون های بدن جانداران و حیوانات، تغییرات رفتاری، عصبانیت و گیجی آنها می شود و لذا ضروری است که قوانینی برای جریمه صنایع پرسروصدا و وادار کردن آنها به تغییر رفتارشان وضع شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/70433/آلودگی-صوتی-ممکن-است-باعث-انقراض-بعضی-حیوانات-بشود
بستن   چاپ