ایران پرسمان
سرمقاله وطن امروز/ چاق‌شدن قاچاق سوخت
سه شنبه 5 آذر 1398 - 08:36:27
ایران پرسمان - وطن امروز / « ابزار مقابله با قاچاقچیان بنزین را چه کسی حذف کرد؟ چاق‌شدن قاچاق سوخت » عنوان یادداشت روزنامه وطن امروز است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
در کنار مطالبات بیان شده، مردم احتیاج به پاسخگویی درباره ابهامات حذف کارت سوخت و توقف سیاست سهمیه‌بندی بنزین دارند. یکی از دلایل اعلام‌شده برای بازگشت سهمیه‌بندی توسط دولتمردان در روزهای اخیر جلوگیری از قاچاق سوخت است. علی ربیعی، سخنگوی دولت در این باره گفت: مبارزه با قاچاق سوخت مهم‌ترین هدف طرح مدیریت مصرف است. سوال اینجاست اساسا چرا کارت سوخت حذف شد؟ و اگر بخواهیم صریح‌تر بیان کنیم چه گروهی برای تقویت قاچاق در کشورمان تصمیم گرفتند کارت سوخت را حذف کنند؟ برآوردها ضرر و زیان هزاران میلیارد تومانی به کشور به‌خاطر حذف کارت سوخت را نشان می‌دهد. یک نماینده مجلس اخیرا این رقم را 200 هزار میلیارد تومان اعلام کرده است. ابوالفضل ابوترابی با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفته است: در رابطه با اغتشاشات اخیر و هزینه‌های ناشی از آن به‌طور خاص 2 نفر باید پاسخگو باشند که مسبب اصلی این ماجراها هستند، چرا که این مسائل و این ناآرامی‌ها به تصمیم این 2 نفر برمی‌گردد؛ یکی آقای روحانی و دیگری ‌آقای زنگنه وزیر نفت که کارت سوخت را حذف کردند. وی افزود: حذف کارت سوخت تاکنون حدود 200 هزار میلیارد تومان برای کشور خسارت به همراه داشته و عامل قضایای اخیر هم حذف کارت سوخت بود که این 2‌نفر از سر لجبازی و سیاسی‌کاری تصمیم به این کار گرفتند. نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنده از آقایان روحانی و زنگنه به قوه‌قضائیه شکایت می‌کنم و بزودی متن شکایت و شکواییه خود را درباره این 2 نفر به قوه‌قضائیه تسلیم خواهم کرد، چرا که این 2 نفر باید تحت تعقیب قرار گیرند. باید توجه داشت استفاده از کارت سوخت ذیل سهمیه‌بندی از سال 86 در کشور اجرا شد و تمام مصرف‌کنندگان موظف به استفاد از کارت شدند اما از خرداد سال 94 بیژن نامدار زنگنه به یک‌باره استفاده از این کارت‌ها را ملغی کرد. یعنی اولا کارت‌های جایگاه محدودیت خود را از دست دادند و دوما بنزین تک‌نرخی شد. وی در 7 تیر‌ماه سال 95 درباره حذف کارت سوخت گفت: کارت سوخت هیچ‌گونه تاثیری بر کنترل مصرف سوخت ندارد؛ چرا ما می‌خواهیم مردم را اذیت کنیم؟ بهتر است یک چیز به شما بگویم، کاری که هیچ‌کس در دنیا انجام نمی‌دهد و تنها ما انجام می‌دهیم را باید به آن شک کنیم!
اگر حرف ربیعی را در شرایط کنونی قبول کنیم وقت آن رسیده است هرچه زودتر تکلیف وزیر نفت یا توسط نمایندگان یا توسط قوه‌قضائیه مشخص شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/71704/سرمقاله-وطن-امروز--چاق‌شدن-قاچاق-سوخت
بستن   چاپ