ایران پرسمان
استقبال روسیه از تبادل زندانیان میان یمن و عربستان
یکشنبه 10 آذر 1398 - 12:25:12 PM
ایران پرسمان - ایرنا / وزارت امور خارجه روسیه از آزادی 200 اسیر انصارالله توسط نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی که در پاسخ به اقدام مشابه صورت گرفت، استقبال کرد.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود با امیدبخش خواندن این اقدام عربستان سعودی و نیز کاهش محدودیت برای پروازهای سازمان جهانی بهداشت در صنعا برای تخلیه مجروحان و بیماران گفته است: گام مشابهی نیز در اواخر ماه سپتامبر(دوماه پیش) از سوی جنبش انصارالله برداشته شد و 350 نفر از افراد مسلح وفادار به «عبدربه منصور هادی» (رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن) ازجمله سه نظامی عربستانی آزاد شدند.
«مسکو از اینگونه اقدامات طرف‌های درگیر در یمن استقبال می‌کند و بر این باور است که این اقدامات به کاهش دردها و مشکلات انسانی در این کشور کمک می‌کند و فضای لازم برای اعتمادسازی و حرکت به سوی حل‌وفصل سیاسی و دیپلماتیک بحران یمن را بوجود می‌آورد.»
وزارت خارجه روسیه می گوید: به رغم برخی حوادث در حدیده یمن، با توافق به دست آمده درباره استفاده از درامدهای گمرکی برای تامین هزینه‌های بندر، تخلیه و بارگیری محموله‌ها ازسرگرفته شده است.
در پایان بیانیه از طرف‌های درگیر در مناقشه یمن دعوت شده است که این موارد مثبت ادامه یافته و منجر به توقف کامل اقدامات جنگی در این کشور و آغاز روند صلح در یمن تحت نظارت سازمان ملل شود.
بحران یمن از سال 2015 با تجاوز ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به این کشور پس از انقلاب مردمی در آن آغاز شد.
با گذشت نزدیک به چهار سال، این بحران همچنان ادامه دارد اما در سال گذشته طرف‌های درگیر با حضور در استکهلم پایتخت سوئد به توافقی دست یافتند که هنوز به طور کامل اجرا نشده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/73297/استقبال-روسیه-از-تبادل-زندانیان-میان-یمن-و-عربستان
بستن   چاپ