ایران پرسمان
گوگل و یوتیوب به جنگ آگهی های تبلیغاتی ترامپ رفتند
دوشنبه 11 آذر 1398 - 20:49:13
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / گوگل و یوتیوب دست‌کم 300 تبلیغ ویدئویی را که بیشتر در تابستان گذشته منتشر شده بودند، به دلیل آنکه سیاست‌های این شرکت‌ها را نقض می‌کرد مسدود کردند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه «سی‌بی‌سی» آمریکا در برنامه «شصت دقیقه» ضمن اعلام این خبر که با استناد به بایگانی تبلیغات سیاسی گوگل به دست آمده بود گفت اطلاعاتی که این بایگانی در اختیار قرار می‌دهد شامل جزئیات قوانینی که نقض شده‌اند نمی‌باشد.
با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020، نگرانی‌ها درباره تبلیغات سیاسی در رسانه‌های اجتماعی افزایش یافته است. هفته گذشته گوگل اعلام کرد مقررات مربوط به تبلیغات سیاسی را در سیستم عامل‌های این شرکت تشدید کرده است.
سوزان ووجیچکی، مدیرعامل یوتیوب، در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه گفت: «رئیس‌جمهور (ترامپ) تبلیغاتی داشت که برای نمایش در گوگل و یا یوتیوب تایید نشد ... این تبلیغات در گزارش شفاف‌سازی ما قابل دسترس هستند.» با این حال، بنا به گفته برنامه شصت دقیقه آگهی‌هایی که ظاهرا توهین آمیز بودند برای نمایش در دسترس نیستند.
ووجیچکی در ادمه افزود: «افرادی را داریم که از پیش‌زمینه‌های لیبرال‌تری برخوردارند که از تبعیض شکایت می‌کنند؛ بنابراین فکر می‌کنم که مهم نیست شما چه کسی هستید، ما تلاش می‌کنیم تا سیاست‌های خود را به روشی ثابت برای همه اجرا کنیم.»
پیش از این، جک دورسی، مدیرعامل توئیتر از ممنوعیت جهانی برای کلیه تبلیغات سیاسی در این رسانه اجتماعی خبر داده بود. ترامپ این اقدام توئیتر را کوششی برای ساکت کردن سیاستمداران محافظه‌کار دانست.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/73826/گوگل-و-یوتیوب-به-جنگ-آگهی-های-تبلیغاتی-ترامپ-رفتند
بستن   چاپ