ایران پرسمان
نظر ریابکوف درباره برجام چه بود؟
سه شنبه 12 آذر 1398 - 8:40:12 AM
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / معاون وزیر خارجه روسیه از کشور‌های اروپایی و چین خواست به اجرای تعهدات خود در قالب توافقنامه هسته‌ای ایران عمل کنند.
به نقل از الجزیره، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن درخواست از کشور‌های اروپایی و چین برای اجرای تعهدات خود در قالب توافقنامه هسته‌ای ایران، استفاده آمریکا از ابزار تهدید و تحریم به منظور تحمیل شروط خود را تجاوز مستقیم به حاکمیت ملی کشور‌ها توصیف کرد.
سرگئی ریابکوف در گفت‌وگوی اختصاصی با این شبکه با بیان این موضوع گفت: محتوای توافقنامه هسته‌ای ایران همچنان برقرار است، ولی در حال حاضر در حوزه اجرای این توافقنامه سؤالات و ابهام‌ها بیش از پاسخ‌ها هستند. هیچ توجیهی برای بازبینی در محتوای برنامه جامع اقدام مشترک و فروپاشی آن از داخل وجود ندارد. بدون توجه به تمایلات آمریکا و برخی کشور‌های خاورمیانه (غرب آسیا)، روسیه و چین و کشور‌های اروپایی و ایران باید به اجرای این توافقنامه ادامه دهند. اینکه این کشور‌ها در این مسیر پیروز شوند یا خیر، مسئله دیگری است، ولی من به شخصه اطمینانی به امکان اجرای این توافقنامه ندارم چرا که اوضاع این توافقنامه در حال حاضر بسیار بدتر از آغاز سال جاری است.
معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه، فعالیت‌های ایران در زمینه توسعه برنامه موشکی خود را در چارچوب نیاز‌های دفاعی این کشور دانست و استفاده آمریکا از ابزار تهدید و تحریم برای تحمیل شروط خود را تجاوز مستقیم به حاکمیت کشور‌ها توصیف کرد و افزود: ما از مدت‌ها پیش درباره تمایل آمریکا به دستیابی به توافق، ادعا‌هایی شنیده ایم. برنامه موشکی ایران به موازات نیاز‌های دفاعی این کشور در حال توسعه است و ما تجربه‌ای تاریخی در زمینه متوقف کردن برنامه موشکی کشور‌ها سراغ نداریم. عواملی که ایران را به سوی توسعه برنامه موشکی خود سوق می‌دهد، منحصرا با امنیت ملی و نیاز‌های دفاعی این کشور مرتبط است. تلاش (آمریکا) برای تحمیل شروط معین از طریق تهدید و تحریم ها، چیزی جز تجاوز مستقیم به حاکمیت کشور‌ها نیست.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/73884/نظر-ریابکوف-درباره-برجام-چه-بود؟
بستن   چاپ