ایران پرسمان
فکر جدید دولت برای کشورهای همسایه
جمعه 15 آذر 1398 - 20:11:08
ایران پرسمان - ایرنا / رییس دفتر رییس جمهوری گفت: سیاست دولت برقراری ارتباط نزدیک و عادی‌سازی همه گونه روابط با کشورهای همسایه، توسعه صادرات و رونق تولید است.
محمود واعظی روز جمعه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی افزود: هم اینک روابط با کشور افغانستان بسیار خوب است اما ایجاد روابط با ترکمنستان قدری دشوارتر است.
وی با تاکید بر تشکیل وزارت بازرگانی ادامه داد: بازرگانی خارجی باید متولی مشخص داشته باشد و رییس جمهوری یکی بودن صنعت و تجارت و این که بخشی از حوزه بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی و بخشی دیگر در وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد را نادرست می داند.
رییس دفتر رییس جمهوری گفت: هدف اصلی تشکیل وزارت بازرگانی، نظارت بیشتر بر کالا در بازار، و تمرکز بیشتر بر صادرات است.
واعظی افزود: بزرگترین سرمایه خراسان رضوی، همدلی و انسجام و همکاری نزدیک بین همه نمایندگان قوای سه گانه است لذا نباید بگذارید این سرمایه آسیب ببیند.
وی با بیان اینکه این انسجام و همدلی با پول به وجود نمی آید ادامه داد: زمانی دغدغه ما در مورد مشهد و خراسان رضوی این بود که پول فراوان داشت اما بسته سرمایه‌گذاری برای این پول تعریف نشده است و به ناچار این سرمایه، تبدیل به موسسات مالی و اعتباری می شد و شاید این استان بیشترین تعداد از این موسسات را در اختیار داشت.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/75072/فکر-جدید-دولت-برای-کشورهای-همسایه
بستن   چاپ