ایران پرسمان
کشف یک ماهی با صورت انسانی در چین
شنبه 16 آذر 1398 - 16:13:45
ایران پرسمان - مجله ایلیاد / ک ماهی سیاه و طلایی با صورت شبیه انسان در هفته‌ی گذشته در چین پیدا شده است. در صورت این ماهی جای چشم، بینی و دهان به وضوح دیده می‌شود.
این ماهی «سیپرینوس کارپیو» یا همان ماهی «کپور ایرانی» نام دارد و رنگ‌های مختلفی مانند سبز تیره تا نقره‌ای را می‌توان در آن‌ها دید. بر اساس گفته‌های محققین دانشگاه نیو‌ساث‌ولز، ماهی کپور زمانی که در اسارت قرار داشته باشد، الگوهای رنگی مختلفی شامل زرد طلایی و مشکی را از خود نشان می‌دهد. ولی چرا ما صورت انسان را در حیواناتی می‌بینیم که هیچ نزدیکی به ما ندارند؟
این مفهوم «آنتروپومورفیسم» نامیده می‌شود که در آن انسان خصوصیات و رفتارهای انسانی را به حیوانات و اشیا نسبت می‌دهد. این خاصیت ناشی از ارتباطات ما با دنیای اطراف است. مطالعات متعددی نشان داده‌اند که کودکان نیز به حیوانات بیشتر از بقیه‌ی اجسام و اشیای اطراف خود علاقمند هستند و اولین کلماتی که استفاده می‌کنند نیز نام و صدای حیوانات است.
تئوری‌های مختلفی درباره‌ی دادن خصوصیات انسانی به حیوانات و اشیا توسط انسان‌ها وجود دارد و اکثر آن‌ها اینگونه نتیجه‌گیری می‌کنند که این رفتار اختیاری است و از ساختارهای اجتماعی ما نشات می‌گیرد و به ما اجازه می‌دهد ایما و اشاره، زبان بدن و رفتارهای دیگران را تشخیص دهیم و به این ترتیب در زندگی شرایط ایده‌آل‌تری داشته باشیم.
مطالعه‌ای که بر روی مقالات مرتبط با مفهوم آنتروپومورفیسم انجام شده است، نشان می‌دهد که توانایی ما در دادن خصوصیات انسانی به حیوانات و اشیا توسط مجموعه‌ای از مکانیسم‌های شناختی مورد حمایت قرار می‌گیرد که این مکانیسم‌ها می‌توانند پاسخ خودبه‌خودی به رفتارها و ظواهر شبیه به انسان باشند؛ به‌عنوان مثال اینکه اعتقاد داشته باشید اگر گربه‌ی شما روبه‌روی یخچال نشست به معنی گرسنه بودن آن است.
قابل ذکر است که در اوایل سال 2019 نیز ویدئویی منتشر شد که یک ماهی با صورت انسان را نشان می‌داد و بالغ بر 9 میلیون نفر آن‌را مشاهده کردند، ولی بعداً ثابت شد که این ویدئو ساختگی است!

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/75326/کشف-یک-ماهی-با-صورت-انسانی-در-چین
بستن   چاپ