ایران پرسمان
خوشبینی زلنسکی به مذاکرات آتی در پاریس
شنبه 16 آذر 1398 - 17:06:53
ایران پرسمان - ایسنا / رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد، معتقد است نشست بین المللی مربوط به صلح در این کشور که چند روز دیگر با شرکت رهبران روسیه، فرانسه و آلمان در پاریس برگزار خواهد شد، به دستیابی به یک آتش‌بس پایدار در مناطق محل درگیری نیروهای دولتی با جدایی‌طلبان در شرق اوکراین کمک خواهد کرد.
به گزارش آسوشیتدپرس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور جدید اوکراین در آستانه مذاکراتی که قرار است روز دوشنبه طی نشستی در پاریس با رهبران روسیه، فرانسه و آلمان داشته باشد اظهار کرد، انتظار دارد در این نشست بر سر یک توافق تبادل تمامی زندانی ها به مذاکره بپردازد.
در جریان درگیری های نیروهای دولتی اوکراین با جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در شرق این کشور از زمان آغاز این درگیری ها در سال 2014 تا کنون، بیش از 14000 تن کشته شده اند.
اوکراین و روسیه ماه سپتامبر گذشته به توافقی برای تبادل زندانی دست یافته و همچنین بر سر عقب نشینی نیروها از دو مکان در شرق اوکراین به منظور هموار کردن راه برای مذاکرات پاریس توافق کردند.
زلنسکی 41 ساله که پیش از رسیدن به ریاست جمهوری یک بازیگر و بدون سابقه کار سیاسی بوده، در ماه آوریل در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین قاطعانه پیروز شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/75336/خوشبینی-زلنسکی-به-مذاکرات-آتی-در-پاریس
بستن   چاپ