ایران پرسمان
پارک‌های علم و فناوری، محرکی در ترویج اقتصاد دانش‌بنیان
شنبه 16 آذر 1398 - 17:07:16
ایران پرسمان - ایسنا / پارک علم و فناوری اوترخت هلند، تحت نظارت دانشگاه اوترخت و شهرداری ایجاد می‌شود و هدف از آن، فراهم‌ کردن فضایی است که افراد بتواند در آن دانش فرا گیرند و این دانش را مبادله کنند.
این پارک‌ به عنوان فضایی برای کارکردن افراد و ایجاد محیط کارآفرینی ایجاد می‌شود.
در این محیط، تجارت، صنعت و علوم آکادمیک در کنار هم، مکانی منحصر به فرد ایجاد می‌کند و یک مرکز دانش در در زمینه‌هایی یادگیری پایدار، اقتصاد پایدار و توسعه شهرهاست.
اعتبار پارک از طریق منابع مختلفی تامین می‌شود. 92 درصد از این هزینه از طریق صندوق کارآفرینی و بقیه آن، توسط شهرداری و بودجه منطقه تامین می‌شود.
آنچه این پارک علم و فناوری را قابل توجه کرده این است که دانش، تخصص و تجارت در کنار هم قرار گرفتند.
در پارک علم و فناوری اوترخت، 108 شغل ایجاد شده که 20 شرکت آن نوپا هستند. بیش از 26 هزار نفر در فضای 322 هکتاری مشغول به کار هستند.
یکی از اصلی‌ترین اهداف پارک علم و فناوری اوترخت این است که دانشمندان جهانی را گرد هم آورد تا در زمینه مسایل امروزی فعالیت کنند و منجر به تهیه راه‌حل‌های مناسب درباره بلایای طبیعی و کاهش اثرات آنها شود.
اوترخت یکی از مناطق اروپاست که در رقابت و توسعه اقتصادی رونق دارد.
وجود کلیه امکانات ورزشی، مراقبت از کودکان و مراقبت‌های بهداشتی باعث شده افراد بتواند در مطلوب‌ترین محیط کار کنند.
این پارک، مکانی مناسب برای تحصیل، کار ، تجارت و نوآوری است و یکی از رقابتی‌ترین و پررونق‌ترین اقتصادهای اروپاست.
پارک علم و فناوری، سازمانی است که به‌وسیله متخصصان حرفه‌ای اداره می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکت‌ها و مؤسساتی متکی بر علم و دانش است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/75346/پارک‌های-علم-و-فناوری،-محرکی-در-ترویج-اقتصاد-دانش‌بنیان
بستن   چاپ