ایران پرسمان
تازه‌های نشر/ عاشقانه‌های قرون وسطی
يکشنبه 17 آذر 1398 - 21:12:44
ایران پرسمان - ایسنا / کتاب «شب دوازدهم» نوشته ویلیام شکسپیر با ترجمه میلاد میناکار، «پنجاه سال برنامه‌ریزی» با گردآوری هدی صابر، «بهترین باش» نوشته آندری سدنیف با ترجمه زهرا ابراهیمی و «عشق و ازدواج در قرون وسطی» نوشته ژرژ دابی با ترجمه مهدیه چراغیان منتشر شد.
کتاب «شب دوازدهم» نوشته ویلیام شکسپیر با ترجمه میلاد میناکار در 192 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 32 هزار تومان توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.
نوشته پشت‌ جلد کتاب: معصیت قتل، از عشقی که قرار است پنهان بماند، رسواتر نیست. شب عشق، روز است... ای سزاریو، سوگند به گل‌های سرخ بهاری، به عفت، به شرافت، به صداقت، به مواردی از این دست، که با همه غرورت، تو را آن‌چنان عاشقم که عقل و منطق را یارای کتمان شیدایی‌ام نیست. به زحمت دلیلی مجوی که چون تو را خواستگارم.
همچنین کتاب «پنجاه سال برنامه‌ریزی» (مقاله‌ها و گفتارهایی از مرحوم عزت‌الله سحابی، فیروز توفیق، علی‌اکبر معین‌فر، خداداد فرمانفرمائیان، هوشنگ شهیدی، فرشاد مومنی، کمال اطهاری و...) با گردآوری هدی صابر در 416 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 66 هزار تومان توسط این نشر منتشر شده است.
نوشته پشت‌ جلد کتاب: مگر می‌شود در کشوری که هنوز فاقد «نظریه توسعه» است، برنامه توسعه نوشت؟ مگر می‌شود در کشوری که هنوز فاقد «گفتمان توسعه» در میان نخبگان است، گفتمان ملی توسعه داشت؟ و مگر می‌شود بدون گفت‌وگو یا «هم‌شنوی» (دیالوگ) جدی میان نخبگان و روشنفکران، گفتمان ملی توسعه داشت؟...
این کتاب گنجینه‌ای تحلیلی و آینه‌ای تمام‌نما برای تبیین تجربه شکست‌خورده برنامه‌ریزی توسعه در ایران است. محسن رنانی
علل توسعه‌نیافتگی ایران یک‌شبه حادث‌ نشده و در یک قلمرو یا حوزه نیز شکل نگرفته‌اند. این علل برخاسته از فرآیندهای نهادمند و درهم‌تنیده در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و در طی زمان شکل گرفته و ریشه در قلمروهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و سیاسی دارد... اما باید پرسید در جدال بین عقب‌ماندگی و توسعه‌یافتگی و مقابله همه‌جانبه علیه فقر، جهل، خرافات، درماندگی، نقطه شروع کجاست؟ محمد ستاری‌فر
کتاب حاضر مجموعه مقالات و مصاحبه‌های انجام‌شده با متخصصان، کارگزاران و دست‌اندرکاران برنامه‌ریزی در ایران است که سال 1377 به همت مرحوم هدی صابر در مجله ایران فردا منتشر شد.

کتاب «بهترین باش» با عنوان فرعی «چگونه ذهن و بدن‌مان را شارژ کنیم» نوشته آندری سدنیف با ترجمه زهرا ابراهیمی در 160 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 29 هزار تومان نیز توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.
نوشته پشت‌ جلد کتاب: ما به منظور تغییر هر چیزی در جهان، به انرژی نیاز داریم، و هرچه انرژی بیشتری در مخزن درونی‌مان داشته باشیم، تاثیر مثبت بیشتری بر زندگی خود و دیگران خواهیم گذاشت.
ما نمی‌توانیم ساعت‌های روز را افزایش دهیم، اما می‌توانیم کیفیت این ساعت‌ها را با بالا بردن سطح انرژی‌مان بالا ببریم.
کتابی که در دست دارید، راهکارهای عملی گوناگونی را برای رسیدن به این هدف در خود دارد؛ از تنظیم لبخند تا تناسب اندام. هر آن‌چه می‌تواند ذهن و بدن‌مان را شارژ کند.

دیگر کتاب تازه منتشرشده توسط نشر یادشده، «عشق و ازدواج در قرون وسطی» نوشته ژرژ دابی با ترجمه مهدیه چراغیان است که در 304 صفحه و با قیمت 48 هزار تومان به چاپ رسیده است.
نوشته پشت‌ جلد کتاب: ژرژ دابی، پژوهشگر نامی در زمینه قرون وسطی، این‌بار به سراغ موضوع عشق و ازدواج رفته است. او در این کتاب، ساختار روابط جنسی_آن‌چه تابع خانواده و فئودالیسم بود و هر دو دژی برای دفاع از مردانگی به حساب می‌آمدند_و نقش زنان را در قرون وسطی بررسی می‌کند.
این اثر بیانگر سبک قدرتمند و ظریف ژرژ دابی است؛ شاهراهی کلیدی برای ورود به بینش وی درباره ازدواج و انواع عشق، آداب زناشویی، ساختار خانواده و فحوای فرهنگی آن‌ها، با توجه به ارزش‌های جسمانی و روحانی.
«عشق و ازدواج در قرون وسطی» اثری ارزشمند برای دانش‌پژوهان تاریخ اجتماعی و فرهنگی و حوزه مطالعات زنان، و همچنین علاقه‌مندان به ماهیت زندگی اجتماعی در قرون وسطی است.
این کتاب هر اندیشه‌ای را تهییج می‌کند.


http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/75801/تازه‌های-نشر--عاشقانه‌های-قرون-وسطی
بستن   چاپ