ایران پرسمان
آبه منتظر سفر روحانی به ژاپن است
دوشنبه 18 آذر 1398 - 16:43:19
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / نخست‌وزیر ژاپن از تلاش برای رایزنی درباره سفر احتمالی رئیس جمهور ایران به این کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن امروز دوشنبه اعلام کرد توکیو در تلاش برای رفع بن‌بست بوجود آمده در توافق هسته‌ای موسوم به برجام، در حال رایزنی در خصوص سفر احتمالی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به این کشور است.
نخست وزیر ژاپن تاکید کرد توکیو تمامی تلاش خود را در خصوص ارتقا صلح در خاورمیانه بکار می‌گیرد.
ژاپن روابط دوستانه خود با هر دو کشور ایران و آمریکا را حفظ کرده و پیش از این نیز تلاش‌هایی را به منظور رفع بن بست دیپلماتیک میان دو کشور بکار گرفته است.
روز گذشته روزنامه ژاپن تایمز گزارش داد آمریکا به توکیو اطلاع داد که مخالف سفر حسن روحانی به ژاپن نیست. روز یکشنبه خبرگزاری کیودو به نقل از منابع دیپلماتیک این خبر را منتشر کرد. بر این اساس روحانی قرار است حدود 20 دسامبر (29 آذر) به توکیو سفر کند. این خبرگزاری افزود آمریکا از طریق مقام بلند پایه دولت آمریکا در خصوص موافقت خود به دولت ژاپن اطلاع داد. وی همچنین شرایطی را مشخص کرد که واشنگتن باید در خصوص نتایج مذاکرات بین روحانی و شینزو آبه کاملا مطلع شود.
روز سه شنبه گذشته آبه در محل اقامت خود در توکیو با معاون وزیر امور خارجه ایران، عباس عراقچی دیدار داشت. بر اساس خبر‌های شبکه «ان ایچ کی» روحانی آماده سفر به ژاپن است. تهران و توکیو از قدیم روابط دوستانه‌ای با هم دارند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/76048/آبه-منتظر-سفر-روحانی-به-ژاپن-است
بستن   چاپ