ایران پرسمان
نگرانی پنتاگون از افزایش حس مثبت آمریکایی‌ها نسبت به روسیه
دوشنبه 18 آذر 1398 - 19:58:39
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / رسانه‌های آمریکا گزارش دادند پنتاگون از افزایش احساس مثبت شهروندان این کشور به ویژه نظامیان نسبت به روسیه نگران است.
به گزارش اسپوتنیک، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که پنتاگون از افزایش حس مثبت به روسیه در میان شهروندان آمریکا به ویژه کسانی که در ارتش خدمت می‌کنند نگران است.
نتایج دومین بررسی سالانه دفاع ملی ریگان که در ماه نوامبر منتشر شد نشان داد 46 درصد از خانواده‌های نیرو‌های مسلح گفته‌اند روسیه را یک متحد قلمداد می‌کنند و حال آنکه در میان آمریکایی‌های متوسط 28 درصد چنین نظری را دارند. این در حالی است که نتایج بررسی سال گذشته، 2018، نشان داد که تنها 19 درصد دارای چنین اعتقادی بودند.
بنابر اعلام صدای آمریکا، بر اساس این مطالعه، 71 درصد آمریکایی‌ها و 53 درصد خانواده‌های نظامی هنوز روسیه را دشمن می‌دانند و افزایش طرفداران روسیه «نگرانی مقامات دفاعی» را به دنبال داشته است. صدای آمریکا در ادامه گزارش خود نوشت: این نگرانی «عمیق‌تر می‌شود» وقتی که بدانیم تنها این مطالعه نبوده که چنین نتایجی را روشن کرده است. در نظرسنجی دیگری که مرکز تحقیقات «پیو» در سپتامبر 2018 انجام داد و در آن بیش از 1000 بزرگسال آمریکایی شرکت کردند معلوم شد 35 درصد از شهروندان آمریکایی خواهان همکاری بیشتر با روسیه هستند.
صدای آمریکا در ادامه به نقل از چند مقام امنیتی که توضیحات مختلفی درباره نگرانی خود در این باره دادند، نوشت برخی از این مقامات معتقدند اظهارات مثبت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، درباره روسیه موجب ظهور چنین وضعیت خطرناکی شده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/76111/نگرانی-پنتاگون-از-افزایش-حس-مثبت-آمریکایی‌ها-نسبت-به-روسیه
بستن   چاپ