ایران پرسمان
تولید خمیردندان‌های سازگار با محیط‌زیست
سه شنبه 19 آذر 1398 - 3:34:24 PM
ایران پرسمان - ایسنا / شرکتی کانادایی موفق به تولید خمیردندان‌های عاری از پلاستیک شد تا شاید مشکل تولید زباله در سیاره زمین را تا حدودی کاهش دهد.
آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید، زمانی که تیوپ خمیردندان شما تمام و راهی سطل زباله می‌شود، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ این تیوپ‌ها ماندگاری بالایی دارند و 500 سال زمان لازم است تا تجزیه شوند.
از آنجا که یک تیوپ معمولی، شامل 11 لایه پلاستیک، پلیمرها و رزین‌هاست، معمولا قابل بازیافت نیستند و در محیط تجزیه نمی‌شوند یعنی هرچه خمیردندان تاکنون ساخته شده در این کره هنوز باقی مانده است.
ما نمی‌توانیم مسواک‌زدن را متوقف کنیم، اما مطمئنا راهی برای دستیابی بهتر به بهداشت دهان و دندان، بدون ایجاد زباله‌های پلاستیکی وجود دارد؟
پیش از این، مسواک‌هایی از جنس بامبو تولید شده که سازگار با محیط‌زیست و قابل تجزیه هستند و به همین علت، ضایعات مسواک‌ها به صفر خواهد رسید.
مبتکران در شهر ادمونتون(مرکز استان آلبرتا در کشور کانادا) موفق به تولید خمیردندانی سازگار با محیط زیست شدند.
این خمیردندان در شکل قرص‌های کوچک هستند که با یک مسواک مرطوب می‌توانیم مسواک بزنیم و دیگر نگران آلودگی محیط‌زیست ناشی از تیوپ‌های خمیردندانی نباشیم. این قرص‌ها بر روی مسواک کف می‌کند تا به راحتی مورد استفاده قرار گیرند.
از همه مهم‌تر، این قرص‌ها در یک کیسه کاغذی قابل بازیافت قرار گرفته‌اند و بدون هیچ گونه پلاستیک هستند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/76329/تولید-خمیردندان‌های-سازگار-با-محیط‌زیست
بستن   چاپ