ایران پرسمان
عدم اقناع نمایندگان از پاسخ‌های رحمانی فضلی
سه شنبه 19 آذر 1398 - 18:45:57
ایران پرسمان - فارس / عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به بررسی استیضاح وزیر کشور در این کمیسیون، گفت: با آنکه نمایندگان از پاسخ‌های رحمانی فضلی قانع نشدند و باید سوال به صحن علنی ارجاع شود اما رئیس کمیسیون برای این کار مقاومت می‌کند.
احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه‌شنبه 19 آذر) گفت: در این جلسه استیضاح وزیر کشور بحث و بررسی شد.
وی افزود: رحمانی فضلی نتوانست پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای به سؤالات نمایندگان استیضاح‌کنندگان بدهد.
علیرضابیگی تصریح کرد: متاسفانه رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس مقاومت عجیبی در برابر عدم ارجاع این سوال به صحن علنی دارد زیرا استیضاح‌کنندگان رئیس کمیسیون اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر کشور قانع نشده‌اند و باید طبق قانون درخواست طرح سوال ملی به هیات رئیسه ارجاع شود.
وی گفت: رئیس کمیسیون امور داخلی کشور به نمایندگان درخواست کننده استیضاح اعلام کردند که باید در یک نشست دیگر این موضوع بحث و بررسی شود.
این عضو کمیسیون شوراها افزود: وقتی نماینده یا نمایندگانی از پاسخ‌های وزیر قانع نشوند طبق آیین نامه داخلی مجلس باید سوال به هیات رئیسه ارجاع شود لذا این اقدام کولیوند خلاف قانون است.
وی خاطرنشان کرد: رحمانی فضلی به همراه معاونین امنیتی و سیاسی خود در جلسه حضور یافته بود که 10 نفر از متقاضیان استیضاح در جلسه حاضر و 8 تن از آنان سوال‌های خود را مطرح کردند.
علیرضابیگی درباره محورهای استیضاح وزیر کشور افزود: نحوه اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، علت عدم آمادگی شورای تامین امنیت استان، قطع اینترنت، خسارات وارده به اقتصاد کشور، نحوه برخورد با معترضین، زمان نامناسب اجرای این طرح، عدم توجیه مردم و بهره وری از نظر نخبگان این محورها بود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/76445/عدم-اقناع-نمایندگان-از-پاسخ‌های-رحمانی-فضلی
بستن   چاپ