ایران پرسمان
آنکارا در آستانه توافق برای خرید دومین سامانه روسی اس400
جمعه 22 آذر 1398 - 15:51:09
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / رئیس صنایع دفاعی ترکیه اعلام کرد آنکارا در آستانه توافق برای خرید دومین سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، اسماعیل دمیر، رئیس صنایع دفاعی ترکیه امروز جمعه اعلام کرد که آنکارا در آستانه دستیابی به توافق جدید خرید دومین سامانه S-400 از روسیه است و این توافق می‌تواند قبل از آوریل سال 2020، زمانی که اولین بخش از پدافند‌های موشکی آماده استفاده است، به امضا برسد.
دمیر در یک کنفرانس خبری گفت: مذاکرات ترکیه با روسیه در مورد انتقال فناوری و تولید مشترک دسته دوم سامانه دفاعی S-400 ادامه دارد.
دمیر اظهار داشت آنکارا هنوز به خرید سامانه دفاعی پاتریوت آمریکا علاقه‌مند است و هیچ شرطی برای مذاکرات ندارد. اما واشنگتن بار‌ها و بار‌ها از ترکیه خواسته است که از خرید اس-400 که روابط بین دو متحد ناتو را کاهش داده است، دست بکشد.
سال 2017 آنکارا قرارداد 2 میلیارد و 100 میلیون یورویی برای خرید موشک‌های اس 400 با روسیه امضا کرد. بلافاصله پس از این قرارداد، آمریکا فشار‌های خود را بر ترکیه تشدید کرد تا از خرید اس-400 منصرف شود و سامانه‌های موشکی پاتریوت آمریکا را خریداری نماید.
آمریکا مدعی است این سامانه روسی، خطری برای ناتو به شمار می‌رود و با سیستم‌های نظامی آن سازگاری ندارد. مخالفت ترکیه با این درخواست آمریکا موجب شد واشنگتن آنکارا را از برنامه هواپیما‌های رادارگریز اف-35 خود کنار بگذارد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/77320/آنکارا-در-آستانه-توافق-برای-خرید-دومین-سامانه-روسی-اس400
بستن   چاپ