ایران پرسمان
چقدر خوبه که نیستی عادل!
جمعه 22 آذر 1398 - 18:23:22
ایران پرسمان - آی اسپورت / متن پیش رو در آی اسپورت منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
اواخر اسفند 97 آخرین برنامه نود با اجرای عادل فردوسی پور روی آنتن شبکه سه رفت. از آن روز حدود 9 ماه گذشته و شاید حالا با فاصله گرفتن از جَوِ احساسیِ بوجود آمده در روزها و ماههای ابتدایی، بهتر بتوان در مورد عادل و برنامه اش قضاوت کرد. شاید بیشترین انتقادی که به فردوسی پور میشد، این بود که به حواشی فوتبال دامن میزند و حتی عده ای معتقد بودند اصلا این نود و فردوسی پور هستند که برای فوتبال حاشیه درست میکنند. جالب است که در این 9 ماه حواشی فوتبال کم که نشد هیچ، بیشتر هم شده.
آنقدر که نمی‌توان به همه ی آنها در یک یادداشت اشاره کرد و فقط بصورت تیتر وار باید به آن پرداخت. اتفاقات هفته های پایانیِ لیگ هجدهم، جنجال بازی نیمه نهایی جام حذفی، افتضاح فینال جام حذفی در اهواز، رفتن برانکو از پرسپولیس و حواشیِ آن، تاخیر در شروع لیگ نوزدهم ، کشمکش های انتخاب سرمربیان استقلال و پرسپولیس، مرگ کودک خردسال در ورزشگاه آزادی، نتایج ضعیف تیم ملی، آمدن و رفتن مارک ویلموتس، قهر و فسخ یکطرفه استراماچونی و اخراج دنیزلی و...... . اینها فقط گوشه ای از اتفاقات و حواشی فوتبال در این چند ماه است.
اما انتقاد دیگری که به نود و عادل میشد این بود که او مهمانانش(حضوری یا تلفنی) را به چالش میکشد و افراد را در مقابل هم قرار می‌دهد. حال این سوال مطرح است که برنامه های ورزشی دیگر در این چندماه توانسته اند با سیاست مماشات و ریش سفیدی مشکلات فوتبال را کم کنن و اینکه رضایت مخاطبان خود را جلب کنند یا نه؟ دراینکه عادل فردوسی پور و برنامه نود خالی از اشتباه و مشکل نبودند شکی نیست، اما در این مدت ثابت شد که فوتبال ما بالفطره دارای مشکل و حواشی بسیار است و نود تنها جرمش به تصویر کشیدن آنها بود. سیاست مدارا با اشتباهات و قصور مدیران و اهالی فوتبال هم در این چند ماه از سوی صدا و سیما جواب نداد. نه تخلفات کم شد و نه اینکه بینندگان راضی شدند.
مهمترین نکته و مزیت تعطیلی نود در این چندماه این بود که به همه ثابت شود که فردوسی پور باعث و بانیِ حواشی فوتبال نیست او فقط یک تصویر گر و روایت کننده است. روایت کننده ای که تا به جواب و نتیجه نرسد، برعکس دیگران قانع نمی‌شود. در پایان فقط باید اشاره کرد که غیبت عادل، بطور ناخودآگاه او را از تهمتها و اتهامات تبرئه کرد و خطاب به او به جای جمله معروفش که میگفت "چقدر خوبیم ما" باید گفت که عادل جان؛ چقدر خوبه که نیستی.
*مقداد معماریان

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/77360/چقدر-خوبه-که-نیستی-عادل!
بستن   چاپ