ایران پرسمان
کاخ سفید دسترسی اعضای دولت به محتوای مکالمات ترامپ را محدود کرد
شنبه 23 آذر 1398 - 18:01:32
ایران پرسمان - فارس / همزمان با جنجال بر سر اظهارات ترامپ در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور اوکراین، دستیاران ارشد رئیس‌جمهور آمریکا دسترسی به محتوای مکالمات خارجی ترامپ را به شدت محدود کرده‌اند.
شبکه «سی‌ان‌ان» روز شنبه به نقل از منابع مطلع در کاخ سفید نوشته است که دستیاران ارشد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور دسترسی اعضای دولت آمریکا به محتوای مکالمات وی با مقام‌های خارجی را به شدت محدود کرده‌اند.
این تصمیم چند ماه پس از آن اتخاذ می‌شود که درز خواسته ترامپ از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین برای کمک به بدنام کردن «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آمریکا، به جنجالی بزرگ تبدیل شد و تحقیقات استیضاح او را کلید زد.
بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، بر اساس قواعد جدید، اکنون تنها شماری از مقام‌های ارشد دولت می‌توانند به مکالمات ترامپ با مقام‌های کشورهای دیگر گوش دهند و دسترسی برخی مقام‌هایی که پیش از این برای یادداشت برداشتن از مکالمات اجازه گوش دادن به گفت‌وگوهای ترامپ را داشتند، قطع شده است.
علاوه بر این، توزیع متن مکالمات ترامپ با مقام‌های خارجی هم به حلقه بسیار کوچکی از اعضای کاخ سفید محدود شده است.
یک مقام کاخ سفید در این مورد به سی‌ان‌ان گفته است: «دیگر کسی اجازه [حضور] در مکالمات را ندارد. حالا که اسب از انبار قله فرار کرده، رسما در را بسته‌اند.»
«الکساندر ویندمن» مسئول پرونده اوکراین در شورای امنیت ملی که با وجود مخالفت کاخ سفید با تحقیقات استیضاح همکاری کرد و در جلسه استماع علیه ترامپ شهادت داد، از جمله مقام‌هایی است که دسترسی‌اش به مکالمات ترامپ قطع شده است. از این رو، قواعد جدید کاخ سفید، به «قواعد ویندمن» معروف شده است.
این اولین بار نیست که میزان دسترسی به مکالمات ترامپ محدود می‌شود. پیش از این در سال 2017 هم وقتی که درز اظهارات خلاف عرف ترامپ با سران مکزیک و استرالیا جنجال به پا کرد، «اچ. آر. مک‌مستر» مشاور وقت امنیت ملی آمریکا دسترسی به محتوای مکالمات ترامپ را محدودتر کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/77723/کاخ-سفید-دسترسی-اعضای-دولت-به-محتوای-مکالمات-ترامپ-را-محدود-کرد
بستن   چاپ