ایران پرسمان
تازه‌های نشر/ بخوان، دفن ناشده، آواز بخوان
شنبه 23 آذر 1398 - 19:01:11
ایران پرسمان - خبرگزاری کتاب ایران / جزمین وارد، نویسندۀ آمریکایی در کتاب «بخوان، دفن‌ناشده، آواز بخوان» زندگی پسر نوجوانی به نام جوجو را در ناحیۀ روستایی ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا را به تصویر می‌کشد و تصویری دقیق از ناملایمات و نیز امیدهای پسر نوجوان ارائه می‌دهد.
جوجوی سیزده‌ساله به دنبال آن ‌است که معنای مرد بودن را به خوبی درک کند و سعی می‌کند رفتار اطرافیانش را زیر نظر بگیرد، اما در این شناخت با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود.
مایکل، پدر سفیدپوست جوجو، به تازگی از زندان آزاد شده و مادرش، لئونی، زنی سیاه‌پوست است که حضور پررنگی در زندگی جوجو و خواهر نوپایش ندارد. لئونی نمی‌تواند نیازهای فرزندانش را بر نیازهای خودش ارجح بداند. جزمین وارد در این اثر با زبردستی حقایق تلخ، قدرت‌های حاکم و نیز محدودیت‌های روابط خانوادگی را به تصویر می‌کشد.
سهیل سمی ترجمه‌یی روان و تاثرگذار از این رمان به دست می‌دهد که درک و فهم سبک نوشتن نویسنده را برای خواننده فارسی زبان راحت‌تر می‌کند.
رمان جزمین وارد یادآور فضای جادویی رمان‌ای آمریکای لاتین است. نویسنده در لایه‌های اثرش پرده از تعیض نژادی و تنش بین سفیدها و سیاه‌ها برمی‌‌دارد.
بخوان، دفن‌ناشده، آواز بخوان را سهیل سمّی به فارسی ترجمه کرده و نشر چترنگ آن را در 274 صفحه و قیمت 38 هزار تومان چاپ کرده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/77777/تازه‌های-نشر--بخوان،-دفن-ناشده،-آواز-بخوان
بستن   چاپ