ایران پرسمان
حضور جولیانی در کاخ سفید پس از تصویب طرح استیضاح ترامپ
شنبه 23 آذر 1398 - 20:02:38
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / بنابر گزارش‌ها، پس از آن که مجلس نمایندگان آمریکا طرح استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را تصویب کرد، وکیل شخصی ترامپ به کاخ سفید رفت.
به نقل از رویترز، رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز جمعه یعنی زمانی که دموکرات‌های کمیته قضایی مجلس نمایندگان این کشور دو بند طرح استیضاح ترامپ را تصویب کردند به کاخ سفید رفت.
تصاویر ضبط شده در دوربین‌ها نشان می‌دهد جولیانی که شخصیت اصلی در روند استیضاح ترامپ از سوی دموکرات‌های مجلس نمایندگان محسوب می‌شود روز گذشته از درِ خیابان «وست وینگ» وارد کاخ سفید شده است. کاخ سفید هنوز دلیلی برای این دیدار ارائه نکرده و نمایندگان جولیانی نیز هنوز در این خصوص اظهار نظر نکرده‌اند. کلین کانوی، مشاور ارشد ترامپ، در این خصوص به خبرنگاران گفت: «مطمئن نیستم چرا جولیانی به کاخ سفید رفته، اما او یکی از وکلای ترامپ است و به تازگی از اوکراین بازگشته است.»
ترامپ از جولیانی خواسته تا سناتور‌های جمهوری‌خواه و وزارت دادگستری را از اطلاعاتی که در سفر هفته گذشته خود به اوکراین به دست آورده است باخبر کند. جولیانی نقشی اساسی در پرونده سازی علیه جو بایدن، نامزد دموکرات و رقیب ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا، دارد.
ترامپ به اتهام سوءاستفاده از قدرت و ممانعت از تحقیقات کنگره هفته آینده با استیضاح از سوی کنگره روبه‌رو خواهد بود. روزنامه وال استریت ژورنال روز گذشته در گزارشی نوشت ترامپ جولیانی را پس از سفر به اوکراین وقتی که هنوز هواپیمایش کاملا بر زمین ننشسته بود پیش خود فرا خواند. بنا به نوشته این روزنامه، جولیانی گفت ترامپ از من پرسید «چه به دست آوردی؟» پاسخ دادم «بیش از آنچه که تصور کنی.» جولیانی به خبرنگاران گفت دستاوردهایش را در یک گزارش 20 صفحه‌ای یادداشت کرده است.
روز گذشته، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا بند‌های مربوط به طرح استیضاح ترامپ را به تصویب رساند. بر این اساس، این کمیته دو بند تصویب شده برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا را به منظور رای گیری به صحن عمومی مجلس نمایندگان آمریکا فرستاد. این رای گیری قرار است پیش از تعطیلات کریسمس برگزار شود. با توجه به برتری تعداد کرسی‌های نمایندگان دموکرات در این مجلس، این طرح به تصویب خواهد رسید، اما در مجلس سنا که طرح استیضاح به دو سوم آرا نیاز دارد، جمهوری خواهان دست برتر را دارند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/77790/حضور-جولیانی-در-کاخ-سفید-پس-از-تصویب-طرح-استیضاح-ترامپ
بستن   چاپ