ایران پرسمان
بازداشت یک دانشجوی سعودی به اتهام حمل سلاح در آمریکا
شنبه 23 آذر 1398 - 20:02:39
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / پلیس آمریکا از بازداشت یک دانشجوی عربستانی به دنبال دریافت گزارش‌هایی مبنی بر قصد وی برای هدف قرار دادن همکلاسی‌های خود خبر داد.
به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، یک دانشجوی عربستانی در دانشگاه نیومکزیکو، روز جمعه از سوی مقامات فدرال به اتهام به همراه داشتن غیرقانونی سلاح گرم بازداشت شد. طبق اعلام اسناد دادگاه فدرال، این اقدام پس از آن صورت گرفت که بعد از بازرسی محل اقامت او، یک قبضه سلاح کمری کشف و ضبط شد.
بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، حسن قحطانی، دانشجوی مهندسی روز جمعه بازداشت و در برابر قاضی که حکم بازداشت وی را صادر کرده بود، حاضر شد. اف بی آی می‌گوید که در ماه اوت «مرکز عملیاتی امنیت ملی آمریکا» اطلاعاتی دریافت کرد مبنی بر اینکه این دانشجوی سعودی سلاح گرم دارد و در حال تهیه لیستی از افرادی بوده است که قصد کشتن آن‌ها را دارد. از جمله آن‌ها چندین استاد دانشگاه محل تحصیل وی بوده‌اند.
آسوشیتد پرس همچنین اعلام کرد طبق شکایتنامه‌ای که تنظیم شده، یک منبع محرمانه گفته قحطانی در ماه نوامبر پیش او رفت و تمایل داشت یک قبضه تفنگ AK-47 خریداری کند. وی همچنین اعلام کرده قحطانی بعدا به وی گفته بود تمایل دارد بجای آن، سلاح کوچکتری برای حفاظت داشته باشد.
چندی پیش نیز رسانه ها گزارش دادند یک جوان سعودی تحت آموزش نظامی به نام محمد سعید الشمرانی در فلوریدا در یک پایگاه هوایی متعلق به نیروی دریایی آمریکا اقدام به تیراندازی و قتل 3 آمریکایی کرد. نیرو‌های امنیتی با شلیک گلوله این دانشجوی نظامی سعودی را از پای درآوردند. پس از آن، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) حادثه تیراندازی در پایگاه نظامی فلوریدا از سوی یک شهروند سعودی را تروریستی اعلام کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/77791/بازداشت-یک-دانشجوی-سعودی-به-اتهام-حمل-سلاح-در-آمریکا
بستن   چاپ