ایران پرسمان
هاشمی رفت، یزدی و مصباح آمدند
يکشنبه 24 آذر 1398 - 00:20:15
ایران پرسمان - جهان / متن پیش رو در جهان منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
بازی شطرنج گونه هاشمی در آن انتخابات اینگونه بود که وی علاوه بر دو لیست کردن انتخابات خبرگان در تهران با اضافه کردن هوشمندانه یک فهرست مشترک، عملا زمینه حذف علمای انقلابی همچون آیت الله یزدی و علامه مصباح یزدی را فرآهم کرد.
مهدی جهان تیغی| انتخابات خبرگان رهبری سال 94 یکی از مقاطع مهم سیاسی و انتخاباتی بود که هاشمی رفسنجانی زیرکی و هوش سیاسی خود را به نمایش گذاشت. بازی شطرنج گونه هاشمی در آن انتخابات اینگونه بود که وی علاوه بر دو لیست کردن انتخابات خبرگان در تهران با اضافه کردن هوشمندانه یک فهرست مشترک، عملا زمینه حذف علمای انقلابی همچون آیت الله یزدی و علامه مصباح یزدی را فرآهم کرد. بعد از اعلام نتایج رسمی پنجمین دوره انتخابات خبرگان 94 بسیاری هوش سیاسی و قدرت بازیگری و بازیگردانی هاشمی در یکی از مهمترین انتخابات خبرگان رهبری چهار دهه اخیر را ستودند. آنها معتقد بودن هاشمی رفسنجانی با هوش کم نظیرش، یکی از موفق‌ترین سیاست‌ورزی‌های چهل سال اخیر خود را به نمایش گذاشته است.
اما این روزها اوضاع کاملا برعکس در حال طی شدن است. هاشمی‌رفسنجانی چندی بعد از پیروزی در انتخابات و تنها چند ماه پس از آغاز به کار پنجمین مجلس خبرگان رهبری دچار یک مرگ ناگهانی و بهت آور برای حامیان سیاسی‌اش در جریان اصلاحات و اعتدال شد و اینک بعد از چند سال نیز آیت الله یزدی و علامه مصباح نیز با ثبت نام انتخابات در مجلس خبرگان رهبری از قم و مشهد محتمل‌ترین گزینه‌های ورود مجدد به مجلس خبرگان هستند. موضوعی که با سیاست‌ورزی هوشمندانه هاشمی رفسنجانی قرار نبود اینگونه رقم بخورد و او همه جوانب کار و بالاترین سطح هوشمندی سیاسیت‌ورزی را رعایت کرده بود ولی ظاهرا تقدیر الهی به گونه‌ای دیگر می‌خواهد رقم بخورد.
20 اسفند 1394 رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین دیدار رئیس و نمایندگان دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری فرمودند: برخی بزرگان هم هستند که رأی آوردن و یا رأی نیاوردن، هیچ خللی در شخصیت آنها ایجاد نمی کند و آقایان یزدی و مصباح از جمله این افراد هستند که حضور آنان در خبرگان باعث افزایش وزانت این مجلس می شود و نبود آنها نیز برای مجلس خبرگان خسارت است.
اینک چند سال بعد از انتخابات 94 معلوم شده است که نه تنها هیچ خللی در شخصیت افرادی همانند آیت الله یزدی و علامه مصباح وارد نشده بلکه با ورود قریب الوقوع آنها نیز باید منتظر افزایش وزانت مجلس خبرگان رهبری بود.
اما مهمترین مساله این است که تقدیر الهی نیز ظاهرا این است که با ورود مجدد آقایان یزدی و مصباح خسارت نبود ایشان در مجلس خبرگان نیز جبران شود. البته تجربه تمام چهل سال گذشته انقلاب نشان می‌دهد که تقدیر الهی همواره این بوده که برخلاف همه سیاست‌ورزی‌های برخی بازیگران غیرانقلابی، خسارت‌ها به انقلاب از طریقی دیگر جبران شده است.
سنت الهی این است که تقدیر و عنایت حتمی خداوند برای این انقلاب بالاتر از همه سیاست ورزی ها و هدف گذاری های شخصی افراد بوده و این موضوع باید درس عبرتی برای همه سیاسیون در این روزهای انتخاباتی کشور باشد. به خصوص همان سیاسیونی که این روزها نیز حاضرند دوباره با کمک آمریکا یکبار دیگر با کلک، وعده دروغ، فروش منافع ملی، دو قطبی‌های کاذب، تخریب نهادهای انقلابی و آدرس‌های غلط برای اقتصاد و معیشت مردم انتخابات مجلس را به نفع خود تمام کنند...

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/77866/هاشمی-رفت،-یزدی-و-مصباح-آمدند
بستن   چاپ