ایران پرسمان
اندازه واقعی سیاه چاله ها چقدر است؟
یکشنبه 24 آذر 1398 - 12:20:42 AM
ایران پرسمان - سیناپرس / سه گروه پژوهشی در بررسی‌های خود در مورد سیاه‌چاله جدیدی که در کهکشان راه شیری کشف شده، به این نتیجه رسیدند که اندازه این سیاه‌چاله اشتباه محاسبه شده و خطایی در بررسی پیشین رخ داده است.
به تازگی سه گروه پژوهشی به بررسی سیاه‌چاله جدیدی پرداخته‌اند که به تازگی کشف شده و به ادعای کاشفان آن، 70 برابر بزرگتر از خورشید است.
این سیاه‌چاله موسوم به "LB-1" که "سیاه‌چاله غیرممکن" نیز نام گرفته، در نوامبر سال جاری در کهکشان راه شیری کشف شد. پژوهشگران "رصدخانه ملی نجوم چین" (NAOC) ادعا کردند که در بررسی‌های خود، سیاه‌چاله‌ای را کشف کرده‌اند که 70 برابر بزرگتر از خورشید است و حدود 100 میلیون جرم کیهانی را در خود جای داده است.
از آنجا که وجود چنین سیاه‌جاله‌ای در راه شیری غیرممکن به نظر می‌رسد، این سیاه‌چاله به سیاه‌چاله غیرممکن مشهور شد. "جیفنگ لیو" (Jifeng Liu)، پژوهشگر رصدخانه ملی نجوم چین پس از کشف این سیاه‌چاله گفت: سیاه‌چاله‌هایی به این اندازه معمولا نباید در کهکشان راه شیری وجود داشته باشند. LB-1 ، دو برابر بزرگتر از حد ممکن است. با وجود این سیاه‌چاله، نظریه‌پردازان با چالش‌هایی در مورد توضیح شکل‌گیری سیاه‌چاله‌ها مواجه خواهند شد.
اکنون این سه گروه پژوهشی در بررسی‌های خود دریافته‌اند که به نظر می‌رسد سیاه‌چاله جدید، به اندازه‌ای که اعلام شده بزرگ نیست و ممکن است اشتباهاتی در بررسی پژوهشگران چینی رخ داده باشد. آنها در حال بررسی سیاه‌چاله هستند و قصد دارند اشتباهات احتمالی بررسی‌های پیشین را برطرف کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/77872/اندازه-واقعی-سیاه-چاله-ها-چقدر-است؟
بستن   چاپ