ایران پرسمان
اولین گام مثبت چین پس از توافق تجاری با آمریکا چه بود؟
یکشنبه 24 آذر 1398 - 9:32:50 AM
ایران پرسمان - ایرنا / کمیسیون تعرفه گمرکی شورای دولتی چین دقایقی پیش اعلام کرد این کشور تعرفه های اضافی برنامه ریزی شده بر برخی از محصولات ایالات متحده آمریکا را به حالت تعلیق درآورد.
کمیسیون تعرفه گمرکی شورای دولتی چین روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای افزود: توقف اعمال تعرفه های اضافی بر محصولات آمریکایی از ساعت 12:01 امروز یکشنبه 15 دسامبر برابر با 24 آذر اجرایی خواهد شد.
خبرگزاری شینهوا که در خبری فوری این مطلب را منتشر کرد اطلاعات و جزییات بیشتری از تعداد محصولات و همچنین مبلغ آن اعلام نکرده است اما به نظر می رسد که این اقدام چین در راستای توافق چین و آمریکا بر سر متن تفاهم نامه اولیه تجاری دو کشور حاصل شده باشد.
حفاظت از حق مالکیت معنوی، انتقال فناوری و تولیدات کشاورزی، خدمات مالی و بانکی و شفافیت نرخ ارزی از مهمترین مواردی است که دو کشور چین و آمریکا در قالب توافق اولیه بر سر آن به نتیجه رسیده اند.
این سند شامل موضوعاتی درباره توسعه تجارت، ارزیابی های دو کشور از منازعات تجاری و اقتصادی و توقف برخی از تعرفه های آتی از سوی آمریکا و همچنین کاهش تعرفه های قبلی آمریکا بر روی کالاهای چینی است.
دو طرف در سند این توافق آورده اند که به عنوان دو کشور مهم در عرصه اقتصادی و تجاری جهان با این موافقتنامه جان تازه ای به اقتصاد کشورهایشان و همچنین جهان بخشیده اند و باعث بهبود شرایط سرمایه گذاری و بازارهای مالی شده اند.
هدف از این توافقنامه نیز بهبود شرایط تجاری، حراست از حق مالکیت معنوی، دسترسی بیشتر به بازارها، حفاظت از منافع مشروع شرکت های خارجی در چین و حراست از حقوق قانونی و مشروع شرکت های چینی در آمریکا عنوان شده است.
این توافقنامه به دو کشور امکان می دهد فعالیت های تجاری را بهبود بخشیده و راه را برای حل اختلافات اقتصادی باز کنند و همزمان همکاری هایشان را در این قلمروها افزایش دهند.
چین موافقت کرده است که شرکت های این کشور در چارچوب همین توافق و مقررات سازمان تجارت جهانی اقدام به واردات خدمات و کالاهای کیفی از آمریکا و دیگر کشورها کرده و نیاز مصرفی مردم چین را برای این محصولات براورده کنند.
شینهوا آورده است که پس از امضای این توافقنامه دو کشور نسبت به اجرای مفاد آن اقدام خواهند کرد و این باعث تثبیت بازارهای مالی و خدماتی و سرمایه گذاری در این کشورها و جهان خواهد شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/77907/اولین-گام-مثبت-چین-پس-از-توافق-تجاری-با-آمریکا-چه-بود؟
بستن   چاپ