ایران پرسمان
قصد جانسون برای خروج از اتحادیه اروپا تا پایان ژانویه
يکشنبه 24 آذر 1398 - 16:30:40
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / معاون وزیر دارایی انگلیس اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور قصد دارد لایحه «برگزیت» را پیش از کریسمس به دستور کار پارلمان بازگرداند و تا پایان ژانویه آن را اجرایی کند.
به نقل از رویترز، «ریشی ساناک»، معاون وزیر دارایی انگلیس، امروز گفت بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، قصد دارد لایحه «برگزیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) را پیش از کریسمس به دستور کار پارلمان بازگرداند.
او در مصاحبه با شبکه «بی بی سی» گفت: «وظیفه برجسته‌ای که ما به موجب این انتخابات داریم، به انجام رساندن برگزیت است... ما اتحادیه اروپا را طی چند هفته تا پایان ژانویه ترک خواهیم کرد. قصد ما بازگرداندن لایحه برگزیت به دستور کار پارلمان، پیش از کریسمس است.»
انگلیس روز دوازدهم دسامبر، پس از سال‌ها بن‌بست بر سر خروج از اتحادیه اروپا، شاهد سومین انتخابات سراسری در عرض پنج سال گذشته بود.
در این انتخابات، حزب محافظه‌کار با کسب 365 کرسی پیروز شد و توانست بیش از نیمی از کرسی‌های پارلمان (اکثریت) را در اختیار بگیرد. این بزرگترین پیروزی حزب محافظه کار در انگلیس از زمان پیروزی مارگارت تاچر در سال 1987 و بدترین شکست حزب کارگر در 40 سال اخیر است.
با این پیروزی، بوریس جانسون به عنوان رهبر حزب محافظه‌کار، همچنان نخست‌وزیر انگلیس باقی خواهد ماند.
وی در مراسم رونمایی از برنامه حزب محافظه‌کار برای دولت بعدی وعده داده بود در صورت پیروزی، انگلیس را روز 31 ژانویه (11 بهمن) از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/78111/قصد-جانسون-برای-خروج-از-اتحادیه-اروپا-تا-پایان-ژانویه
بستن   چاپ