ایران پرسمان
برزیل باردیگر وعده انتقال سفارت به بیت المقدس داد
يکشنبه 24 آذر 1398 - 18:49:15
ایران پرسمان - مهر / برزیل باردیگر اعلام کرده که این کشور در نظر دارد تا سفارتش در فلسطین اشغالی را از تل آویو به بیت المقدس انتقال دهد.
به نقل از جورزالیم پست، فرزند رئیس جمهور برزیل که در مراسم گشایش دفتر تجاری برزیل در فلسطین اشغالی و شهر بیت المقدس حضور داشت، مدعی شد که در آینده سفارت برزیل نیز از تل آویو به بیت المقدس منتقل خواهد شد.
پسر رئیس جمهور برزیل گفته است که این موضوع اقدامی معمولی و عادی است و مسئله عجیبی نیست.
«ژائیر بولسونارو»، رئیس جمهور برزیل در زمان رقابت‌های انتخاباتی و پس از پیروزی‌اش در انتخابات، وعده انتقال سفارت کشورش به بیت المقدس را داده بود، اما بعد از آن از این وعده عقب نشینی کرد و بجای افتتاح ساختمان سفارت، از ایجاد یک دفتر تجاری سخن گفت که امروز در مراسمی این دفتر تجاری در بیت المقدس افتتاح شده است.
پسر رئیس جمهور برزیل در عین حال در مراسم گشایش دفتر تجاری برزیل تاکید کرده که سفارت این کشور نیز در آینده به بیت المقدس منتقل خواهد شد، اما زمان مشخصی را برای این اقدام اعلام نکرده است.
پیش از این نیز، آمریکا و گواتمالا سفارت‌خانه‌های خود را به بیت المقدس منتقل کرده بودند و هندوراس نیز اعلام کرده طی هفته‌های آتی در مورد انتقال سفارتش اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
با این حال بسیاری از کشورهای جهان و حتی متحدان اروپایی دونالد ترامپ، انتقال سفارت از تل آویو به بیت المقدس را اقدامی نامناسب عنوان کرده و با توجه به عدم تعیین وضعیت فلسطین آن را رد کرده‌اند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/78187/برزیل-باردیگر-وعده-انتقال-سفارت-به-بیت-المقدس-داد
بستن   چاپ