ایران پرسمان
سرمقاله رسالت/ پاسختان را گرفتید آقای ترامپ؟!
پنجشنبه 12 دی 1398 - 8:59:33 AM
ایران پرسمان - رسالت / « پاسختان را گرفتید آقای ترامپ؟! » عنوان سرمقاله روزنامه رسالت به قلم حنیف غفاری است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پرستاران به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها و روز پرستار، به نکات ارزنده و مهمی در حوزه سیاست منطقه‌ای و بین‌المللی کشورمان اشاره فرمودند. معظم له در بخشی از سخنان خود در پاسخ به رجزخوانی اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کردند:« هیجان ضدآمریکایی در بغداد و سراسر عراق نتیجه طبیعی جنایت‌های امریکاست.رئیس‌جمهور آمریکا در مطلبی گفته ما این مسائل را از چشم ایران می‌بینم و به آن پاسخ خواهیم داد. اما باید به آن‌ها گفت اولا غلط می‌کنید زیرا این موضوع ربطی به ایران ندارد. ثانیا باید منطقی باشید و بفهمید که علت اصلی این قضایا چیست. البته آن‌ها منطقی نیستند.»واقعیت امر این است که کاخ سفید هزینه استراتژیک زیادی بابت انعقاد و استمرار پروژه «ناامنی مزمن امنیتی» در عراق پرداخت کرده و در حال حاضر،بخش اعظمی از تلاش‌های خود مبنی بر احیای تروریسم تکفیری در این کشور مسلمان و ایجاد شکاف میان ملت و خصوصا شیعیان عراق را ازدست‌رفته می‌بیند. تحول این شکست راهبردی، برای رئیس‌جمهور تاجر مسلک آمریکا بسیار سنگین است زیرا ترامپ میان «هزینه » و « فایده» ای که طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر در عراق و از سوی دولت و دستگاه‌های امنیتی ایالات‌متحده محاسبه شده است، توازنی به سود خود و همدستانش نمی‌بیند. چنانچه برخی سناتورهای کنگره و تحلیلگران برجسته حوزه سیاست خارجی آمریکا اذعان کرده‌اند، مؤلفه‌ای به نام «نفرت از آمریکا» در میان اقشار مختلف عراق، خصوصا پس از حملات نظامیان آمریکایی به پایگاه‌های حشد الشعبی بیش‌ازپیش نهادینه‌شده است. فراتر از آن، ظهور دوباره داعش در مناطقی از عراق به‌خوبی نشان داده است که هدف واقعی ایالات‌متحده از حمایت ظاهری از اعتراضات مردمی در این کشور چه بوده است!
پاسخ رهبر معظم انقلاب به تهدیدات اخیر ترامپ،‌ دارای دو فاکتور«قاطعیت» و « منطق» بوده است: قاطعیت در دفاع از کیان ملت ایران و منطق در رصد تحولات منطقه و محاسبات راهبردی، تاکتیکی و رفتاری کشورمان در حوزه سیاست خارجی و منطقه‌ای. تلفیق این دو مؤلفه سبب شده است تا ترامپ بیش از هر زمان دیگری در برابر «ایران قدرتمند» احساس استیصال و ناتوانی کند.«ایران قدرتمند» نه یک «مفهوم انتزاعی»، بلکه یک «عینیت» است که مدت‌هاست ذهن استراتژیست‌های آمریکایی را به خود مشغول ساخته و مولد منازعات پایداری در حوزه امنیت و سیاست خارجی ایالات‌متحده بوده است. عقب‌نشینی ترامپ از مواضع مضحکانه اخیر خود، آن‌هم چند ساعت پس از اینکه ایران را نسبت به پرداخت هزینه‌ای بسیار سنگین! تهدید کرده بود، به‌خوبی نشان می‌دهد که «قدرت ایران اسلامی» تا چه اندازه‌ای در دل مقامات آمریکایی رعب و وحشت ایجاد کرده است.رئیس‌جمهور ایالات‌متحده پاسخ تهدید خود را به صورتی صریح از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی دریافت کرد.ترامپ و ساکنان کاخ سفید از امروز باید با نگاهی بهت‌زده، به تماشای ترکیب «قدرت محور مقاومت»و «رشد تصاعدی حس نفرت از آمریکا» در منطقه غرب آسیا بنشینند. اگرچه ممکن است هضم این مسئله برای رئیس‌جمهور آمریکا و همراهانش سخت باشد، اما هراندازه در پذیرش این شکست همه‌جانبه تعلل صورت گیرد، هزینه‌های این شکست به‌مراتب برای بانیان و صاحبان غربی تروریسم تکفیری و مهره‌های منطقه‌ای آن‌ها سخت‌تر می‌شود...

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/87178/سرمقاله-رسالت--پاسختان-را-گرفتید-آقای-ترامپ؟!
بستن   چاپ