ایران پرسمان
پایان اعتصاب غذای اسیر فلسطینی پس از 113 روز
سه شنبه 24 دي 1398 - 16:59:54
ایران پرسمان - فارس / در پی تن دادن رژیم صهیونیستی به شروط اسیر فلسطینی، وی پس از 113 روز دست از اعتصاب غذا کشید.
«قدی ابوبکر» رئیس کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی امروز (سه شنبه) اعلام کرد، اسیر «احمد زهران» که 113 روز متوالی دست به اعتصاب غذا زده بود پس از رسیدن به توافق با اداره امور زندان‌های رژیم صهیونیستی دست از اعتصاب غذا کشید.
بر اساس گزارش خبرگزاری فللسطینی «شهاب»، زهران 42 ساله از شهر «دیر ابومشعل» در شمال غرب رام‌الله است که حدود 15 سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده است.
این پیشتر نیز دست به اعتصاب غذای 39 روزه در اعتراض به «بازداشت موقت» زده بود ، رژیم صهیونیستی به وی وعده آزادی پس از این سی و نه روز داده بود اما بار دیگر بازداشت موقت او را برای چهار ماه تجدید کردند.
اسرای اعتصاب کننده با توجه به مدت زمان اعتصاب با عوارض مختلف از جمله درد شدید در بدن ، کاهش شدید وزن ، استفراغ آب همراه با خون ، ضعف بینایی و از دست دادن هوشیاری مکرر علاوه بر تغییر رنگ بدن و کاهش ضربان قلب روبرو شده‌اند.
بازداشت اداری یکی از انواع بازداشت‌های ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها است و این رژیم اسرای نزد خود را بدون تفهیم اتهام و محاکمه برای مدت نامعلوم و نامحدود در بازداشت نگاه می‌دارد.
در ماه گذشته (آذر ماه) 33اسیر فلسطینی زندانی در زندان «عسقلان» از آغاز اعتصاب غذای خود خبر دادند. بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، باشگاه «الاسیر» ویژه رسیدگی به امور اسرا اعلام کرد، اداره امور زندان‌های رژیم صهیونیستی از ماه گذشته (اکتبر) تا کنون در حال سرکوب اسراست و آنها را به بازداشتگاه «نفحه» منتقل کرده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/91980/پایان-اعتصاب-غذای-اسیر-فلسطینی-پس-از-113-روز
بستن   چاپ