ایران پرسمان
تلاش پامپئو برای پیوستن کره جنوبی به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس
سه شنبه 24 دي 1398 - 18:25:16
ایران پرسمان - فارس / چند مقام ارشد کره جنوبی در حالی برای رایزنی با دیپلمات‌های آمریکایی وارد سانفرانسیسکو شدند که گفته می‌شود استقرار نظامیان کره‌ای در تنگه هرمز از جمله اهم موارد مورد بحث بین طرفین است.
برخی مقامات ارشد کره جنوبی روز دوشنبه «سئول» پایتخت این کشور را به مقصد سانفرانسیسکو در آمریکا برای دیدار با مقام‌های ارشد ایالات متحده از جمله «مایک پامپئو» وزیر خارجه و برخی دیپلمات‌های دیگر ترک کردند.
به نوشته وبگاه «حانی» «کانگ کیوانگ» وزیر خارجه و «چونگ ایون بو» نماینده ویژه کره جنوبی در گفت‌و‌گو با آمریکا در زمینه امور دفاعی از جمله مقام‌های مهم کره‌ای در این سفر هستند.
بر اساس این گزارش، آخرین تحولات در زمینه مذاکره با کره شمالی، استقرار نظامیان کره جنوبی در خلیج فارس و توافق بابت تقسیم هزینه دفاعی از جمله اهم موضوعات مورد بحث بین طرفین است.
وزیر خارجه کره جنوبی روز دوشنبه قبل از ترک فرودگاه بین المللی «اینچون» به خبرنگاران گفت که به تقاضای آمریکا در زمینه استقرار نیرو در منطقه گوش فرا می‌دهد.
وزیر خارجه کره جنوبی گفت: «دولت در حال بررسی تقاضاهای آمریکاست.»
گفته می‌شود با توجه به تشدید تنش بین ایران و آمریکا، مایک پامپئو به شدت خواستار استقرار نیروهای کره جنوبی در منطقه و پیوستن به ائتلاف آمریکا در تنگه هرمز است، اما کره جنوبی با توجه به اوضاع داخلی آمریکا منتظر سیر تحولات داخلی در ایالات متحده است تا درباره نحوه استقرار نیروهای خود در خلیج فارس تصمیم اتخاذ کند.
پیش از گزارش شده بود که کره جنوبی احتمالاً برای تعامل در ائتلاف نظامی دریایی تحت رهبری آمریکا در خلیج‌فارس به بهانه محافظت از آزادی عبور و مرور کشتی‌ها در تنگه هرمز، اوایل سال 2020، نیرو اعزام می‌کند اما وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه هفته جاری اعلام کرد که تاکنون هیچ تصمیم قطعی در این زمینه اتخاذ نشده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/92036/تلاش-پامپئو-برای-پیوستن-کره-جنوبی-به-ائتلاف-آمریکا-در-خلیج-فارس
بستن   چاپ