ایران پرسمان
6 کتابی که توسط بازیگران شنیدنی شدند
چهارشنبه 25 دی 1398 - 10:07:19 AM
ایران پرسمان - خراسان / اگر با کتاب‌ و کتاب خوانی قهرید، وقت آشتی است. درست است که همیشه حق با خرید و خواندن کتاب‌های چاپی است اما گاهی کتاب‌های صوتی می‌توانند فرصت‌سازهای خوبی باشند تا در زمانی که نمی‌توان به کتاب چاپی پناه برد، از آن‌ها استفاده کرد. خوشبختانه چند سالی است بستر ارائه کتاب‌های صوتی به صورت قانونی در سایت‌ها فراهم شده است و به راحتی می‌توان آن‌ها را خرید، به سرشلوغ‌ها هدیه داد و حتی با پخش آن در یک ساعت مشخص در خانه، دوباره خانواده را دور هم جمع و فضا را برای رو آوردن به کتاب‌های چاپی فراهم کرد. برای شروع، چند کتاب را که گوینده آن‌ها از هنرمندان شناخته شده کشور هستند، معرفی کردیم تا از این کتاب‌ها استفاده کنید.
یک عاشقانه آرام- پیام دهکردی
اغلب ما، هم نادر ابراهیمی نویسنده کتاب «یک عاشقانه آرام» را به خوبی می‌شناسیم و هم پیام دهکردی را. او جزو هنرمندانی است که به واسطه صدای مخملی‌اش بارها در نقش گوینده و دوبلور نیز فعالیت‌هایی داشته است. دهکردی، کتاب‌های دیگر نادر ابراهیمی مانند «چهل نامه کوتاه به همسرم» را نیز به صورت کتاب صوتی خوانده است که پیشنهاد می‌کنیم با توجه به فضای احساسی داستان به راحتی از کنار آن عبور نکنید.
قصه‌های مجید-مهدی پاکدل

عکاسی تازه‌ترین شاخه هنری است که مهدی پاکدل به آن روی آورده. او طی این سال‌ها علاوه بر بازیگری به طور جدی به عنوان گوینده کتاب صوتی فعالیت داشته است. خواندن «قصه‌های مجید» هوشنگ مرادی کرمانی در سه شماره و «حکایت عشقی بی قاف بی‌شین بی‌نقطه» و «عشق روی پیاده‌رو» مصطفی مستور و «صد سال تنهایی» گابریل گارسیا مارکز گوشه‌ای از تلاش او در زمینه تولید کتاب صوتی است.
سال بلوا- عاطفه رضوی

کتاب«سال بلوا» عباس معروفی جزو آن دسته از کتاب‌هایی است که اغلب در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های فصل قرار می‌گیرد. عاطفه رضوی این کتاب را به صورت صوتی خوانده و جالب این که همسر او، حسین پاکدل، نسخه صوتی کتاب معروف دیگر این نویسنده یعنی «سمفونی مردگان» را که آن هم همیشه در میان پرفروش‌ترین کتاب‌های سال حضور دارد، خوانده است.
غزل‌های حافظ-کیکاووس یاکیده

اشعار حافظ همه شهد و شکر است. شیرینی این اشعار، زمانی بیشتر می‌شود که درست خوانده شود و با صدایی گرم و گیرا. کیکاووس یاکیده که بیشتر او را با بازی در سریال «هوش سیاه» می‌شناسیم، گوینده کتاب صوتی غزلیات حافظ است و البته دستی در شاعری و گویندگی نیز دارد. او چهار سال برای شنیدنی شدن این کتاب زمان گذاشته است. استفاده از موسیقی در میان غزلیات، این کتاب را شنیدنی کرده است.
آبنبات هل دار- میرطاهر مظلومی

سلسله کتاب‌های آبنباتی مهرداد صدقی حاوی روایت‌های شیرین و بامزه‌ است. میرطاهر مظلومی در میان کتاب‌های این نویسنده، کتاب «آبنبات هل‌دار» صدقی را که توسط یک کودک بجنوردی به نام محسن در همین کتاب خلق می‌شود، خوانده است. توجه به اقلیم که در این کتاب معطوف به خطه خراسان شمالی‌ است یکی از ویژگی‌های قابل توجه این کتاب محسوب می شود.
پستچی- فریبا متخصص

در دوره فعلی فریبا متخصص را بیشتر با بازی در نقش «مامان»های سریال‌های تلویزیونی می‌شناسیم. او علاوه بر حضور جدی در تئاتر به صورت مستمر برای تولید کتاب‌های صوتی تلاش کرده است.اکنون «پستچی» چیستا یثربی را پیشنهاد می کنیم. کتابی با داستانی زنانه که نویسنده‌اش در ابتدا آن را به صورت هفتگی از طریق فضای مجازی منتشر می‌کرد و هر بار با انتشار آن موج تازه‌ای از واکنش‌ها در این فضا به راه می‌افتاد.
نویسنده: نسترن کاشف

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/92213/6-کتابی-که-توسط-بازیگران-شنیدنی-شدند
بستن   چاپ