ایران پرسمان
حکم بازداشت مسئولان اسرائیلی به زودی صادر خواهد شد
چهارشنبه 25 دي 1398 - 12:37:13
ایران پرسمان - ایسنا / یک مسئول سیاسی اسرائیلی تاکید کرد که در صورت موافقت قضات دیوان کیفری بین‌المللی با درخواست "فاتو بنسودا" دادستان کل این دادگاه، تحقیقات علیه شخصیت‌های اسرائیلی به زودی آغاز خواهد شد.
روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از این منبع سیاسی نوشت که در صورت آغاز تحقیقات، ظرف مدت 90 روز حکم بازداشت بین‌المللی شماری از مسئولان اسرائیلی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی صادر خواهد شد.
این منبع اشاره کرد که رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته تلاش زیادی کرده تا دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی را قانع کند تحقیقاتی در مورد جنایات جنگی مقامات اسرائیلی انجام ندهد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این مسئول اسرائیلی اظهار داشت که رژیم صهیونیستی پس از تصمیم اخیر دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی، تحرکات دیپلماتیک خود را برای همراه‌سازی هرچه بیشتر کشورها با خود آغاز کرده تا از این طریق این دادگاه بین‌المللی را تحت فشار قرار داده و مانع از آغاز تحقیقات در مورد جنایات جنگی این رژیم شود.
وی مدعی شد که برخی کشورها از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا، مجارستان و آلمان از رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام حمایت کرده و به آن قول همکاری داده‌اند.
دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی اخیرا اعلام کرد که تصمیم دارد در مورد احتمال اینکه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین مرتکب جنایت جنگی شده باشد، تحقیقات جامعی به عمل آورد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/92269/حکم-بازداشت-مسئولان-اسرائیلی-به-زودی-صادر-خواهد-شد
بستن   چاپ