ایران پرسمان
حامد کرزی خواستار کاهش تنش‌ها شد
چهارشنبه 25 دي 1398 - 12:37:51
ایران پرسمان - فارس / رییس جمهور پیشین افغانستان در نشست سالیانه گفت‌وگوهای رایسینا در دهلی‌نو بر پایان جنگ در افغانستان تاکید کرد و خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه شد.
«حامد کرزی» رییس‌جمهور پیشین افغانستان که برای شرکت در نشست سالیانه گفت‌وگوهای رایسینا در دهلی‌نو به هند رفته است، بر پایان جنگ در افغانستان تاکید کرد.
وی در مراسم افتتاحیه این نشست گفت: مردم افغانستان از جنگ و کشتار درازمدت رنج می‌برند و امیدوار هستیم به زودی شاهد تأمین صلح و امنیت دایمی و سرتاسری در کشورمان باشیم.
کرزی با ابراز نگرانی از تنش‌های ایجاد شده میان آمریکا و ایران، خواستار حل این تنش‌ها از راه گفتگو شد و بر تأمین صلح و ثبات در منطقه بر مبنای عدم تشدد تاکید کرده است.
نشست سالانه گفتگوهای «رایسینا» به مدت 2 روز از 14 تا 16 ژانویه 2020 (24 تا 26 دی ماه) با حضور ده‌ها چهره بین‌المللی در شهر دهلی نو پایتخت هند برگزار شده است.
«حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان نیز برای شرکت و سخنرانی در این نشست روز گذشته عازم هند شد.
محب امروز (چهارشنبه) در ادامه دیدارهای خود در حاشیه این نشست، با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
در دیدار مشاور امنیت ملی افغانستان با ظریف تحولات منطقه‌ای به ویژه پس از ترور سپهبد شهید سلیمانی و آخرین شرایط سیاسی و گفتگوهای صلح در افغانستان مورد گفتگو قرار گرفت.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/92273/حامد-کرزی-خواستار-کاهش-تنش‌ها-شد
بستن   چاپ